בארץ

שוחד, הונאה וישיבות פיקטיביות: כך חרדים משתמטים מצה"ל בקלות

המנגנון של הישיבות והכוללים נחשף: כך צעירים חרדים משיגים פטור מגיוס בקלות. וגם: הישיבות הפיקטיביות, השוחד שמשלמים והמנגנון שפועל למעשה עוד מגיל צעיר במיוחד. כך פועלת השיטה להשתמטות מצה"ל בקלות
מערכת ice |  1
ציבור חרדי (צילום shutterstock)
על רקע השיח סביב חוק הגיוס והשוויון בנטל, ב"חדשות 12" ערכו בסוף השבוע כתבה בנוגע לפטורים שמשיגים תלמידי הישיבות מצה"ל, וחשפו איך המנגנון הזה עובד בדיוק.
למעשה, כל שצריך לעשות כדי לקבל פטור מגיוס הוא להירשם כאברך. למעשה, כך הם מקבלים פטור מהמדינה, וכך גם הישיבות בהן הם לומדים מקבלות כסף, זאת על אף שאברכים רבים רשומים כתלמידים באותן ישיבות אך בפועל כבר לא נמצאים שם מזמן.
למעשה, מספר חרדים לשעבר חשפו ב"חדשות 12" כי ישנם כוללים וישיבות שפועלים כעסק פיקטיבי לכל דבר. הם מציעים לצעירים להירשם אצלם כאברכים כדי לקבל פטור מהצבא, ומהכסף שהם מקבלים מהמדינה הם מתחלקים חצי חצי עם המוסד אליו נרשמו.
נוסף על כך, נטען בכתבה כי ראשי ישיבות מוכנים לחתום על פטור מגיוס עבור צעירים שמחשפים להשתמט מהצבא, זאת תמורה לתשלום בכסף שחור, משמע - שוחד לכל דבר. על פי הדיווח, המנגנון הזה פועל מאז שהם למעשה עוד ילדים.
לעומת ילד בגן למשל, לתלמוד התורה יקבל סכום כפול לעומת ילד בכיתה א', ולכן מוסדות רבים מדווחים על תלמידי בית ספר כאילו הם עדיין בגן חובה, וכך הם מצליחים לגרוף את הכסף לכיסם על חשבון המדינה, למרות שאותו תלמיד כלל לא בגן יותר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גנבה לאור יום
    פרח 03/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואיפה המדינה ...איך האנשים כולם לא בכלא? כמה משרדי חקירות על כל ישיבה כזו ויחסכו למדינה מיליונים. פשע בחסות האל גועל נפש
    סגור