משפט

מארק צוקרברג הפר את החוק בישראל: זה הקנס העצום שישלם למדינה

בית הדין לתחרות אישר את הצו המוסכם בין הממונה לחברת מטא, שנמצאת בבעלות מארק צוקרברג, במסגרתו החברה תשלם 25 מיליון שקל לאוצר המדינה, ותהיה מחויבת לדווח על מיזוגים שבכוונתה לבצע. זו הסיבה לצעד הדרמטי נגד החברה
מערכת ice |  2
מארק צוקרברג (צילום unsplash, pixabay)
בית הדין לתחרות אישר את הצו המוסכם בין הממונה לחברת מטא, שנמצאת בבעלותו של אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, מארק צוקרברג, ומפעילה את הרשתות פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ, במסגרתו החברה התחייבה לשלם סך של 25 מיליון שקל לאוצר המדינה, ולדווח על מיזוגים שבכוונתה לבצע.
הצו המוסכם גובש בעקבות שתי עסקאות מיזוג שביצעה מטא עם חברות ההזנק הפרטיות, רדקיקס וסרוויס פרנד, שמטא לא דיווחה עליהן לרשות התחרות. בהחלטה המאשרת את הצו המוסכם, ציין בית הדין לתחרות: "מקובלת עלי עמדת הממונה כי בנסיבות העניין, התקשרות בצו המוסכם, בנוסח שצורף לבקשה, עדיפה על נקיטת הליכים לפי חוק התחרות".
עוד נכתב כי "מדובר במיזוגים שאינם אופקיים, ושלא עלה לגביהם חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות או פגיעה בציבור, כך שהפגם הוא באי דיווח כשלעצמו. טיפול בפגם מסוג זה על דרך תשלום סכום לאוצר המדינה הוא מסלול ראוי. משנעשה הוא בהסכמה והסכום גבוה יחסית, נראה כי יש לאשרה". 
נוסף על כך, התחייבויותיה העתידיות של מטא, לרבות התחייבותה לדווח על מיזוגי חברות שלה ושל גורמים בשליטתה, ראויות אף הן משום שמבטיחות הן שאם בעתיד הקרוב יקרה מקרה דומה בישראל, עשוי הדבר לפעול לחובתה של מטה, משום שמדובר יהיה לא רק בהפרת חוק, אלא גם בהפרת התחייבות שניתן לה תוקף של צו מוסכם, וממילא הסנקציה עשויה להיות חמורה יותר". בית הדין סיים בקביעה כי "מדובר אפוא בהסכמה ראויה שיש לאשרה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממש בדיחה!!!!
    אנצי!!!! 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש לכם את זה ביותר מגוחך ומצחיק!!!!
    סגור
  • 1.
    חה חה חה קנס עצום- בשבילו זה כמו 25 אגורות שלי
    אבבא 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קנס צודק זה 250 מיליון
    סגור