משפט

לאומית מסתבכת - זו התביעה שהוגשה נגדה, כמה תשלם?

קופת החולים לאומית תיאלץ לשלם כ-780 אלף שקל בעקבות הפסד בתביעה שהגישה אחת מהמובטחות. התובעת טוענת שבקופת החולים לא איתרו את המחלה שלה בזמן וגרמו לה לייסורים
מערכת ice | 
קופת חולים לאומית (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר, pexels)
צעירה שהגישה תביעה נגד קופת חולים "לאומית" זכתה ב-780 אלף שקל. הצעירה הגישה את התביעה לבית משפט השלום בירושלים בטענה שקופת החולים גרמה לה לנכויות פיזיות ונפשיות בעקבות אי הזיהוי של מחלת הקרוהן שלה.
כאבי הבטן החלו בשנת 2009, אז הצעירה הייתה בת 12. היא התלוננה בפני רופא המשפחה שלה על כאבים איומים בבטן, שלשולים, ירידה בתיאבון והקאות. בקופת החולים חשבו שמדובר בהפרעת אכילה והחליטו להפנות אותה לטיפול פסיכולוגי ותזונאי. רק לאחר 4 שנים היא אובחנה כחולת קרוהן.
לאומית טענה בתביעה שהתנהלות הרופאים הייתה מקצועית מאוד, התובעת נוקטת בשיטת ה"חוכמה בדיעבד". אולם, בקופת החולים מאשרים שהיה ניתן לזהות את המחלה מוקדם יותר ונוקטים בטווח של שנה וחצי, הם טוענים בכתב ההגנה כי טווח הזמן הזה לא יכול היה לשנות כלום ולא הסב נזק למטופלת.
בסופו של דבר השופטת קבעה על פיצוי בסך כ-650 אלף שקל בעבור אובדן כושר השתכרות, כאס וסבל. בנוסף, השופטת הודיעה כי בית החולים יצטרך להעביר 130 אלף שקל הוצאות ושכר טרחת עו"ד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה