משפט

תנובה מסתבכת: ענקית המזון חוטפת תביעה של 50 מיליון שקל

ענקית המזון תנובה חוטפת תביעת ענק מהשותפים שלה בחברת "דורו איטליאן פרודקטס", זאת לאחר שלטענתם החברה לא עמדה בהסכמים שנקבעו מראש, והם דורשים ממנה לרכוש את המניות שבחזקתם
מערכת ice | 
תביעה ייצוגית נגד תנובה (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
ענקית המזון תנובה חוטפת תביעה של 50 מיליון שקל מהשותפים שלה בחברת "דורו איטליאן פרודקטס", שעוסקת בייצור פסטה תחת המותג פסטה ריקו, שי אלון וגיל בן דב, זאת אחרי שלטענתם החברה לא עומדת בהסכמים שנקבעו מראש. כך על פי פרסום ראשון של אתר YNET.
השניים נכנסו כשותפים מלאים עם חברת תנובה לפי חמש שנים, כאשר תנובה רכשה את השליטה בחברה, 51% ממנה, תמורת 50 מיליון שקל. לטענתם, הצדדים חתמו על הסכם בעלי מניות, וכעת הם דורשים שתנובה תרכוש מהם את כל המניות.
בכתב התביעה שהגישו אלון ובן דב הם טוענים כי תנובה מפרה את ההתחייבות ומסרבת לרכוש את המניות של דורו כפי שסוכם מראש. בנוסף לכך נטען בתביעה כי הצדדים חתמו על כתב מינוי מוסכם, במסגרתו מונה ד"ר אלי אלעל כמעריך שווי מוסכם, זאת על פי הסכם בעלי המניות שעשו ביניהם, אך בפועל הם טוענים כי "במקביל להסכם תנובה "החליטה לרוקן את אופציית המכר ומונעת בכוחניות את התנעת תהליך הערכת השווי".
מתנובה נמסר בתגובה לפרסום של YNET כי: "שי אלון וגיל בן דב ממשיכים לחבל במהלכים עסקיים הפוגעים בחברה המשותפת, באמצעות שימוש ציני בבית המשפט, ומעלים טענות מופרכות. כפי שניסו לאחרונה ללא הצלחה לעצור מינוי סמנכ"ל כספים, מהלך שנדחה בבית המשפט, ובהמשך לעצור מינוי של יועץ משפטי מקצועי לחברה ולשלוח מכתבי התראה לכל יועץ ודירקטור בחברה, כעת הם מגישים תביעה כספית. זה לא יעזור להם: תנובה נחושה להביא לשגשוג החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה