נבחרת אייס

את המלחמה צריך לעצור עכשיו | יריב אופנהיימר

את המלחמה צריך לעצור עכשיו, למען החיילים, למען החטופים, למען תושבי העוטף ולמען תושבי הצפון, את החטופים אי אפשר להחזיר באמצעות מלחמה וגם לא למוטט את חמאס, המשך המלחמה תפגע בהישגים שנעשו עד עכשיו
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  17
יריב אופנהיימר (צילום פלאש 90/ וויסאם השלמון, נאסר אישתיה, תומר אפלבאום)
את המלחמה צריך לעצור עכשיו. למען החיילים, למען החטופים, למען תושבי העוטף, למען תושבי הצפון, את מלחמת ה-7/10 ישראל צריכה לסיים. בכל יום שעובר רב הנזק על התועלת, רף הסכנה גדול מהרווח השולי שבפיצוץ עוד בית או אפילו גילוי של מנהרה נוספת.
מטרות המלחמה לא יושגו במלואן גם אם נמשיך להילחם עוד מאה ימים נוספים, רשימת הקורבנות תלך ותתארך, משפחת השכול תמשיך לגדול, הכאב והצער ימלאו עוד בתים בישראל. כמה יתומים עוד יגדלו בלי אביהם, כמה הורים יקברו את ילדיהם, כשמטרות המלחמה בלתי ריאליות, כשעיקר העוצמה של צה״ל כבר מוצתה, וכעת, הגענו לשלב הדשדוש.
נרצה או לא נרצה, התוצאה לא תשתנה, את החמאס אי אפשר להשמיד כליל רק באופן צבאי, את החטופים אי אפשר להחזיר בחיים שלא במסגרת עסקה, את מטרות המלחמה ניתן להשיג רק באמצעות הסכמים והסדרים מדיניים, לאחר תום הלחימה.
מי שמצפה לתמונת ניצחון אייקונית, של כניעת החמאס או הצלת החטופים יתאכזב, אין ולא יהיה ״ניצחון מוחלט״, המלחמה איננה משחק כדורגל או סרט של מארוול.
הציבור צריך להתבגר, להתפכח, נתניהו צריך להפסיק לזרות אשליות ולהציב מטרות סותרות ובלתי אפשריות.
הימשכות המלחמה תפגע בהישגיה, כל יום מייצר הזדמנויות לצד השני לתקוף, להרוג, גם תודעתית הניצחון של צה״ל בשלבי המלחמה הראשונים בסכנה, התמונה עלולה להתהפך. ככל שמספר האבדות יעלה, כך נסיגת צה״ל עלולה להתפרש כבריחה, השארות הכוחות תשחק לידי החמאס ובהכרח לעוד אבדות, למלכודת הזאת אסור לנו להיכנס.
יציאה של צה״ל מעזה, תיאלץ את אנשי החמאס לצאת מהבונקר ולהתמודד עם המציאות האיומה שהם המיטו על הרצועה, לתת פתרונות למיליון בני אדם חסרי בית, לטפל בתשתיות ההרוסות, בהריסות הבתים, בביוב הזורם, למצוא פתרון לשני מיליון איש רעבים, מובטלים וחסרי תקווה. כל עוד צה״ל ברצועה, לחמאס יש אליבי, הוא נלחם בישראל, הוא מגן עזה. כשצה״ל ייצא, הוא ייאלץ להתמודד עם תוצאות מעשיו. וכאן גם טמונה ההזדמנות.
 בעולם כבר הבינו, מי שישלוט בעזה ההרוסה ביום שאחרי הוא לא מי שיחזיק בנשק, אלא מי שיחזיק בכסף. כדי לשרוד תושבי עזה זקוקים נואשות לכסף גדול, השקעות עתק של מיליארדים. ארה״ב וסעודיה מבינות זאת, לכן מאחורי הקלעים נרקם הסדר שיאפשר את שיקומה של עזה, במימון סעודי, כשחמאס איננו הכוח המוביל, כשהעזתים כבר לא תלויים בו.
מיטוט שלטון חמאס לא יראה כפי שציפינו, אנשי חמאס לא יזרקו מהגגות ולא תהיה תמונת ניצחון אייקונית. אבל, מהותית המטרה בהישג יד. את שלטון חמאס ניתן למוטט רק באמצעות בניית שלטון חלופי. הקמת מנגנון שלטוני חדש, שחמאס איננו הגורם הדומיננטי בו. ה-״מחיר״, התקדמות מדינית מול הרשות הפלסטינית ויצירת מתווה לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני. והשגת הסדרי שלום עם סעודיה, שיקום עזה ונטרול חמאס, ויצירת פתח לתקווה בשני העמים, הוא מחיר שטוב לשלם.
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    יריב צודק, אבל לצערנו מצעד האיוולת יימשך (ל"ת)
    מויש 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    יריב
    צילה ביבר 01/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יריב אתה לא תריב.אוהב ערבים .שונא יהודים.יש לי עצה מה דעתך להע.יק את מגוריך לעזה? מה אתה אומר ? הא ?כל משאומרים כאן לא מוצא חן בעיניך.אתה תמיד מצדד בערבים תתחתן עם פטמה ובא לציון גואל.לא נשמע ממך.וגם אם כן נדע איך לטפל בך.שונא ישראל.
    סגור
  • 14.
    אידיוט
    שלומי 01/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אידיוט
    סגור
  • 13.
    איזה כיף לקרוא אותך
    יוספוס 01/2024/25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איזה כיף לקרוא את הניתוח המדוייק שלך על מצבו הפסיכוטי של הסמול שכל תקוותיו ושאיפותיו נגוזו כערפל הבוקר . בכמה כוחניות הובל העם על ידיכם . חילון בכח בקום המדינה . דיכוי תרבותי של יוצאי המזרח .דיכוי פוליטי של חירות של בגין . הסכמי אוסלו מעל הראש של רוב העם תוך הפרת הבטחות בחירות וקניית קולות בכסף . הכנסת האוייב הפלסטיני לארץ . נסיגה בהולה מלבנון בסחיטה ריגשית תקשורתית . גרוש יהודים מה "גוש הממאיר"... השתלטות כוחנית על התקשורת . גלי צהל . מערכת המשפט והאקדמיה תוך הדרה של כל מי ששונה מכם . ואף על פי כן ולמרות הכל . נצח ישראל לא ישקר . לא הלך לכם . הכל התפוצץ בפנים . כל דמעת בכי שלך היא דמעת שמחה שלי . הכל יהיה טוב על בטוח . ביבי למרות שהוא סמולן מוסווה . ברוב "חכמתו" מביא את המהפך הרצוי ברוח המדינה . ותשכחי ממדינה חילונית ליבראלית קוסמו פוליטית . זה מקסם שוא . תתחברי למציאות החדשה למען הבריאות הנפשית שלך
    סגור
  • 12.
    יריב אופנהיימר
    DL 01/2024/24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כמו הרבה לשעברים גם יו"ר שלום עכשיו חי בסרט שיש עם מי לחיות בצד השני. אותי מעניינן מה עוד צריך לקרות כדי שגם מעט ההזויים שנותרו במדינה יבינו שזה אנחנו או הם פשוטו כמשמעו. וכיהודים במדינת היהודים היחידה בעולם כל הצד השפוי בוחר בנו, להשאר מדינה יהודית דמוקרטית עם כל המחירים שנצטרך לשלם. ואם מדברים על חיילים כדי שדם החיילים שנשפך ברצועה לא יהי לשווא חייבים הכרעה ותהיה הכרעה אם לא תפריעו לצה"ל ותתנו למפקדי השטח ולחיילים "הפשוטים" להוביל ולא לגנרלים השבויים בקונספציה.
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    איש מסוכן
    M&A 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יריב אתה איש מסוכן
    סגור
  • עצותעצות עצות.
    לילי 01/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל המדיניות שלנו הביאה עלינו את 7 באוקטובר הארור.אז את עצות אחיתופל שלך קח עמך.
    סגור
  • 10.
    אופנהיימר-נא קרא
    אמת 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בו נגיד שנתת להם מדינה.. ואז מה? יש גבולות ברורים. הם עובדים אצלנו כמו הפןעלים הערבים ביוש והפועלים מהעוטף שהשתמשו במידע ובעצם היו סוכני חמאס... העניין הוא שמבחינת עזה ויוש הם כולם תומכים בחמאס ומאמינים בה כדרך חיים.אז צר לי, אני לא רוצה מדינה כזאת על הגבול שלי. כל עוד החינוך שם לא ישתנה אין על מה לדבר. זה ייקח לפחות 20 שנה עד שדור חדש שיתחנך על ספיר לימוד אחרים. אתה פשוט לא קולט שהעם זז ימינה בצורה רבתית. אין עם מי לדבר. מבחינתי כן אפשר להוריד את כל עזה. כן את כולה. אין שם אנשים תמימים. בחרתם ותמכתם בחמאס ואתם מלמדים שצריך לטבוח ביהודים בכל ספרי הלימוד וכנל ביוש.... אז בשורה התחתונה זה אנחנו או הם. אני מעדיף אותנו. אתה פשוט חי בסרט.... מתי אתה חושב שניסוי נכשל? חמאס במפורש אומר שהוא רוצה את כל מדינת ישראל. כולה. האם תתן לו אותה? האם תתן להם את תל אביב? אתה לא מבין שזו מלחמת דת ולכן אין עם מי לדבר כל עוד החינוך שם לא משתנה?
    סגור
  • 9.
    ממתי התחלתם לתת במה לתומכי חמאס?
    רפי 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    8 0
    פעם אחרונה שאני כאן
    סגור
  • 8.
    אדיוט (ל"ת)
    אמיר 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 7.
    צריך לעצור את הסכם אוס-לא (ל"ת)
    אבי 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 6.
    כל מילה אמת
    שירי 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 9
    המאמר הכי נכון וטוב שקראתי עד עכשיו. הכל נכון.
    סגור
  • 5.
    איפה היית כשחילקו שכל?
    רון 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    10 0
    מזמן לא קראתי כתבה מטופשת כל כך!
    סגור
  • 4.
    להמשיך ובכל הכח !לא נחזור על טעויות עבר!
    יונה 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    9 0
    להמשיך!חד וחלק !השמאל רוצה בחירות ולכן מעוניין להפסיק! החטופים יחזרו !לא נחזור על טעויות עבר של השמאל ! מלחמת יום הכיפורים ורצח 2500 חיילים בשלושה שבועות ועוד אלפי פגועי גוף ונפש! מלחמת התשה בת שנתיים עקובה מדם וחיילינו במעוזים שהפכו לברווזים במיטווח ! מחאה בת שנה וקריאות לסרבנות לדם ברחובות לגופות יהודים בירקון , לטנקים ברחובות להוצאת דיבת חיילי צהל כרוצחי ילדים ומחנה שלם שתק והסכים לקריאות האלה!! אהוד ברק יצא מלבנון וקרב את נאסראללה לגבול !לחץ להתנתקות ןהעלה את החמאס !לחץ על נתניהו בצעדות של הקיבוצים וחתימות על עצומות ענק בעיתונים לשחרור גלעד שליט והחזיר את סינאוור והעלה את מחיר האסירים! הסכם אוסלו הונאת המאה הביא עלינו את האוטובוסים המתפוצצים !
    סגור
  • 3.
    ניתן לאש"ף לחנך
    טמבל 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    את דור האהודים הבא. כמו בג'נין, שכם וטול כארם. הפתח יראה לעם שלו , ש80% ממנו תומכים בטבח, שגם הוא יודע לעשות טבח , ואפילו יותר טוב מחמאס
    סגור
  • 2.
    את המלחמה צריך להרחיב. ולהרוג ולהרוס להם הכל!
    תומר 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    12 0
    שלא יהיה להם לאן לחזןר
    סגור
  • 1.
    אידיוט
    אבי 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אופנהימר אתה סכנה למדינת ישראל אתה מטורלל ואיש חמאס סמוי
    סגור