נבחרת אייס

מדוע אף אחד לא מדבר על הוועדה לבחירת שופטים?

 איילת שקד וגדעון סער הולכים למנות ארבעה שופטי עליון מהשמאל הקיצוני והפוסט ציוני. התקשורת דואגת להשתיק את העניין ולצייר אותו כ-"אפור" ומשעמם
יאיר נתניהו
יאיר נתניהו |  58
נשיאת העליון השופטת אסתר חיות (צילום יונתן זינדל "פלאש90")
בקרוב יבחרו ארבעה שליטים חדשים למדינת ישראל. אני מתכוון לבחירת ארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון. איילת שקד וגדעון סער הולכים למנות ארבעה שופטים מהשמאל הקיצוני והפוסט ציוני. התקשורת דואגת להשתיק את העניין ולצייר אותו כ-"אפור" ומשעמם. משהו שלאזרח הפשוט אין מה להתעניין בו. איילת שקד תעשה הצגות של "כאבי בטן", תפריח ספינים לאוויר, אבל לבסוף תתיישר עם השמאל הקיצוני ותעניק לו את מבוקשו, כרגיל.
לכוחו של בית המשפט העליון בישראל, ולדרך בה נבחרים שופטיו, אין אח ורע בעולם. בהליך זוחל של כמה עשרות שנים, זה נראה כי הפך בית המשפט העליון באמצעות כובעו כבג״צ, את מדינת ישראל לאוליגרכיה במקום דמוקרטיה. אוליגרכיה הוא מושג שלקוח מיוונית עתיקה ומשמעותו שלטון האליטה.
 
בדמוקרטיה המפוארת והחשובה בעולם, ארצות הברית וברוב מדינות העולם, בחירת השופטים נעשית כולה בידי העם. ברבות ממדינות ארצות הברית, הבוחר האמריקני בוחר ישירות את השופטים והתובע הכללי של המדינה שלו. כן כן, מה ששמעתם. בזמן הבחירות לנשיאות ארצות הברית או לקונגרס, מצורפת לבוחר האמריקני גם האופציה לבחור את השופטים, ואת המקבילה שלנו ליועמ״ש של המדינה שלו.
בישראל טופח במשך שנים המיתוס כאילו שופט, פרקליט או יועץ משפטי הוא מלאך, נטול עמדה פוליטית ואינטרסים. בארצות הברית הבינו עוד האבות המייסדים, כי שופטים הם בשר ודם, ומושפעים מעמדותיהם הפוליטיות, והם יכולים לנצל את כוחם לרעה  בדיוק כמו הפוליטיקאים. לכן הם כוננו מערכת איזונים ובלמים, שבניגוד לישראל, שמה איזונים ובלמים לא רק על הרשות המחוקקת והרשות המבצעת, אלא גם על הרשות השופטת.

ראש הממשלה בנט ונשיאת העליון חיות
בגלל שבארצות הברית כולם מבינים ששופטים, פרקליטים, ויועצים משפטיים הם לא מלאכים, אלא בני אדם שפועלים בהתאם להשקפתם הפוליטית, ההחלטה על מי יהיה שופט, נתונה בידי העם האמריקני, כיאה לדמוקרטיה. לכן, בכל בחירות, ברבות ממדינות ארצות הברית, יש מועמד שמאלני (דמוקרטי), ומועמד ימני (רפובליקני) לתפקיד השופט או התובע הכללי, וההחלטה נתונה באופן ישיר בידי העם האמריקני. הבוחר מודע להשתייכות הפוליטית של כל מועמד ובוחר באופן מושכל על פי שיקול דעתו.
הבחירה בשופטי בית המשפט העליון באמריקה היא פחות ישירה, אך עדיין נתונה כולה בידי נבחרי הציבור. מועמד לכהונה בבית המשפט העליון באמריקה נבחר על ידי נשיא ארצות הברית. במקרים רבים, חלק מרכזי בקמפיין הבחירות לנשיאות היא ההבטחה של המועמד למנות שופטים שמרנים (במקרה הרפובליקני) או פרוגרסיביים (במקרה הדמוקרטי).
אחת הסיבות המרכזיות לניצחון של טראמפ ב-2016 היא ההבטחה שלו למנות שופטים ימנים שמרנים. אוונגליסטים ושמרנים רבים שהסתייגו מטראמפ, הצביעו לו בזכות הבטחה זו (הבטחה שאכן מימש). כלומר- העם האמריקני בוחר בנשיא ארצות הברית ונותן לו ייפוי כוח למנות את המועמדים לכהונה בבית המשפט העליון.

טראמפ. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
לאחר שנשיא ארצות הברית בוחר את המועמד שלו לכהונה בבית המשפט העליון, המועמד עובר שימוע פומבי בסנאט האמריקני, ומתמנה לתפקיד רק אם הצביעו בעדו רוב חברי הסנאט. כלומר, נבחרי העם האמריקני גם מתחקרים את המועמד לבית המשפט העליון על עמדותיו, וגם מצביעים אם לאשר או לא את המינוי. המקבילה של הסנאט וחברי הסנאט אצלנו היא הכנסת וחברי הכנסת.
יש לציין שהשימוע לשופטים נעשה בשידור חי בכל הטלוויזיות האמריקניות, והמועמד לשיפוט לעתים תכופות עובר צליבה על ידי חברי הסנאט. זכורה במיוחד הצליבה שעשו חברי הסנאט הדמוקרטים למועמד השמרני של טראמפ לבית המשפט העליון, בראט קאוונו, בה הם פשפשו במעשיו אחורה בחייו ומעשיו עד לימיו בתיכון.
 
כיצד נבחרים שופטי בית המשפט העליון אצלנו? בשיטה ייחודית שלא לוקחת בחשבון הציבור, שלא קיימת כמעט באף דמוקרטיה. ישנה ועדה לבחירת שופטים המונה 9 אנשים. רק 4 מתוכם (כלומר מיעוט) הם נבחרי ציבור מהממשלה ומהכנסת. שאר חברי הוועדה הם שופטי עליון מכהנים, וחברי לשכת עורכי הדין. ישראל היא אחת המדינות היחידות בעולם בה בעצם שופטי העליון משכפלים את עצמם, בניגוד לרצון העם, בזכות זה שהם בוחרים את השופטים הבאים.
העובדה שבוועדה חברים גם חברי לשכת עורכי הדין (שתמיד מצביעים בגוש אוטומטי יחד עם השופטים), היא שערורייה בפני עצמה. מה הקשר בין גילדה של חברי מקצוע מסוים, לבחירת תפקיד הכי משמעותי ועוצמתי במדינה, אשר משפיע על כל אחד מ-9 מיליון אזרחי ישראל.
אם כך, אנחנו רואים שבעוד ברוב הדמוקרטיות בעולם, נבחרי העם קובעים בלעדית או חלקית מי יבחרו לשופטים, בישראל פקידים בלתי נבחרים הם אלה שקובעים. לעם אין שום השפעה על מי יהיו השופטים. גם במצב תאורטי שכל ארבעת חברי הוועדה מהכנסת והממשלה הם ימנים, הם לא יכולים לממש את רצון העם ולבחור שופטים ימנים ושמרנים באמת בגלל הווטו של השופטים ולשכת עורכי הדין. מינוי שופט לעליון מצריך רוב של 7 מתוך 9 בוועדה.
דבר חמור נוסף בוועדה הוא שכל הדיונים נעשים בלי שקיפות מלאה וללא פרוטוקולים. בעוד בארצות הברית השימוע נעשה בשידור חי בטלוויזיה, בישראל לציבור אין מושג מה נאמר בדיוני הוועדה, אפילו לא בדיעבד על ידי פרסום תמלילים.
עובדה חמורה נוספת היא שהמועמדים לשיפוט המגיעים לוועדה לבחירת שופטים, הגיעו רק לאחר סינון של "ועדת השתיים". מדובר ב-"וועדה של שתי שופטות עליון, שיושבות יחדיו ומחליטות על דעתן עצמן, וללא פרוטוקול, את מי לפסול ואת מי לאשר לקדם הלאה למועמדות בוועדה לבחירת שופטים. מודבר בנוהג שמצטייר לכאורה כבלתי חוקי שהשתרש בבית המשפט, ואשר מרוקן עוד יותר מתוכן את הנציגות המסורסת גם ככה של העם בוועדה לבחירת שופטים.
 
השמאל מקדם במרץ את החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה, חוק אשר לא קיים באף דמוקרטיה פרלמנטרית, אך לא מפריע לו ששופטים יכולים לכהן במשך עשורים. החוק הקיים קובע ששופט בית משפט עליון צריך לפרוש בגיל 70, ולכן יוצא שאם מתמנה שופט צעיר הוא יכול לכהן במשך עשורים. כך בדיוק היה עם אהרון ברק שהחל את כהונתו בבית המשפט העליון בזמן שראש הממשלה היה בגין, וסיים אותה עשורים אחר כך עם ראש הממשלה נתניהו. מדובר במצב שלדעתי הוא מעוות, בו האנשים עם הכי הרבה כוח במדינה לא נבחרים על יחדי העם מצד אחד, ולא יכולים להיות מודחים בבחירות כמו חברי כנסת ושרים על ידי העם, מצד שני.

אהרון ברק. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
כעת נוצרה סיטואציה נדירה ביותר בה התפנו ארבעה מקומות בבית המשפט העליון. לפעמים קורה שבמשך עשור שלם לא נבחרים שופטים חדשים לעליון על ידי הוועדות לבחירת שופטים, וכעת בוועדה אחת בוחרים ארבעה. המינויים הללו ישפיעו באופן דרמטי על מדינת ישראל למשך עשורים קדימה. הכוח של שופט עליון במדינת ישראל גדול מהכוח של ראש הממשלה, השרים וחברי הכנסת גם יחד. השופטים החדשים שיבחרו יהיו כנראה צעירים ולכן יוכלו לכהן במשך עשורים.
גדעון סער, איילת שקד וחבר הכנסת שמחה רוטמן יכולים באופן תאורטי לפעול כגוש בוועדה ולמנוע בחירה של שופטים שמאלנים קיצונים, אקטיביסטים אנטי דמוקרטים ואנטי ציונים. במקום זאת, גדעון סער בחר לחבור לגוש בוועדה של השופטים, והוא נחוש בדעתו למנות את שופטי השמאל הקיצוניים ביותר. איילת שקד משחקת משחק של "כאבי בטן", אך בסוף כרגיל היא תספק לשמאל את הסחורה.
סביבתה של שקד טוענת שהיא ושמחה רוטמן לבד, ללא גדעון סער, לא יכולים למנוע את המינויים המסוכנים הללו, כי מספיק 7 מתוך 9 חברי הוועדה לאשר מינוי. מדובר בקשקוש, הרי אין רוב לממשלה הנוכחית של 61 חברי כנסת ללא איילת שקד. היא יכולה פשוט להודיע שהיא תפרק את הממשלה ותצביע יחד עם הימין לפיזורה, במידה והמינויים לעליון של שופטי השמאל הקיצוני יקודמו. אם הממשלה והכנסת מתפזרת, הוועדה מתפזרת גם היא, והמינויים המסוכנים שעומדים על הפרק יבוטלו.
ברור לכולם שאיילת שקד לא תעשה זאת. היא תתדרך את עיתונאי החצר ה-"ימנים" שלה שהיא "עושה מאמץ", "נלחמת", "מתאמצת", תעשה כמה ספינים ושרירים, ובסוף כרגיל תיתן לשמאל את מבוקשו.

שקד וסער. צילום: אוליבייה פייטוסי פלאש 90
מינוי ארבעה שופטי עליון פוסט ציונים ואף אנטי ציונים, אשר יכהנו למשך עשורים, יהווה מכה אנושה לדמוקרטיה הישראלית ולאופי היהודי של המדינה. מכה שיתכן שאין ממנה תקומה למדינה.
הדרמטיות של האירוע של מינוי בבת אחת של ארבעה שופטי עליון גורם לי לתהות, האם יכול להיות שזו אחת הסיבות להפיכה ולכאוס הפוליטי שקרה פה בשנים האחרונות? האם השמאל, התקשורת והפרקליטות "התאבדו" על הדחת נתניהו, כי לא רצו לפספס את המינוי של ארבעה שופטי עליון, וקיבוע האופי האנטי ציוני ואנטי דמוקרטי של השלטון בישראל?
תגובות לכתבה(58):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 50.
    כל מילה ! (ל"ת)
    נמלה 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 49.
    מתי תחשוף את האמת על כל הטירלול שהתרחש בבלפור? (ל"ת)
    עלק עיתונאי אתה 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 48.
    כרגיל אוסף של סיפורים
    רוני 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מילא אם היית יודע את העובדות ,אבל אוסף של חצאי אמיתות,שקרים ובורות כרגיל אצל הזנאי הקטנטן.
    סגור
  • 47.
    צייצן בן של נאשם בפלילים מקבל במה
    @@@ 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מביש ביותר שאתם נותנים במה לצייצן רעיל בלתי נלאה שהוא במקרה גם בן של נאשם בפלילים שעושה הכל כדי להשחיר ולהוציא פייק ניוז על כל מערכות אכיפת החוק.
    סגור
  • 46.
    באמת למה ?
    יואל 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שאלה מצויינת אבל סביר להניח שתשובה לא נקבל כי במועדון סגור של חבר מביא חבר מכבסים את הכביסה המלוכלכת בבית ולא בתקשורת כי זה יפגע בהגמוניה שלהם לאחר שהשקיעו שנים רבות בהפיכה השיפוטית השקטה שלהם ומנהלים את חיינו לפי ראות עינייהם הפוסט ציונית, השמאלנית ובעיקר הפוסט דמוקרטית.
    סגור
  • טען עוד
  • 45.
    בחירת השופטים זה הנושא הכי חשוב בשנים האחרונות
    ישראל 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צריך לשנות את שיטת השיבוטים לעליון
    סגור
  • 44.
    אני מדוע הוועדה לבחירת שופטים חד צדדית
    שלום 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הבעיה היא ביבי נתניהו לאורך השנים הוא דאג שאף אחד לא יגע בשופטים ועכשיו במקום לזוז הצידה על מנת שיוכלו להקים ממשלת ימין הוא נאחז בקרנות המזבח כך לא קמה ועדה שתוכל לשנות בחיים כותב הכתובה כמו אחד שרצח את אביו ואחר כך מתלונן שהוא יתום
    סגור
  • 43.
    כתבה מדוייקת
    מג 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכן כאשר הימין יחזור לשלטון דבר ראשון צריך לטפל במערכת המשפט והנשטרה המושחתים ובמקביל בזרוע השנייה שלהם שהיא התשקורת, אסור לעשות הנחות ודילים בנוזאים האלה.
    סגור
  • 42.
    חבר מביא חבר
    מ. עמיאל 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סער אשר אשר הוליך שולל את מצביעי הליכוד מתברר שהיה סוס טרויאני בליכוד ובימין בכלל. על גב מצביעי הימין הנרקסיסט סער ממנה שופטים מנותקי מציאות ומחזיקים בדעות שמאל. בעתיד כאשר הימין יחזור לשלטון יש לשנות מיד את בחירת השופטים הגבלת כוחו של בגץ. טיפול שורש בפרקליטות חיזוק עם סמכויות את מבקר משרד המשפטים והקמת וועדת חקירה שתיבחר לא על ידי שופטי העם אלה על ידי העם.
    סגור
  • 41.
    שופטי סדום ועמורה
    יוסיפון 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ממדינת ישראל בוחרים שופטים או לתפקיד בכיר לפישיטת חבר מושחת מביא חברמושחת
    סגור
  • 40.
    המצב מאוד חמור במדינה (ל"ת)
    הוא לגמרי צודק 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 39.
    חסר רסן או שכל
    אזרח ותיק 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חזור לאינקובטור
    סגור
  • 38.
    זה לא מפתיע שעבריין בן חשוד בפלילים לא מרוצה מבית המשפט (ל"ת)
    יהודה החשמלאי 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 37.
    מדינת דיקטטורה שמאל חשוכה!!! המלך יעננו ביום קוראנו. (ל"ת)
    שי 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 36.
    מה עם הרוגי מירון?
    מוישה 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי היו אלה שדחפו אותם אל מותם?
    סגור
  • 35.
    צודק.
    עופר 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנחנו חיים תחת שלטון של מערכת המשפט ולא של ממשלה נבחרת.
    סגור
  • 34.
    ארוך ארוך ו..?
    עמר 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א. בארה"ב שופטי עליון מתמנים עד המוות ואילו הנשיא מוגבל ל 8 שנים. נדמה לי שכבר אפשר לוותר על פסקה של שמונתאלפים מילים . ב.גם אצלנו יש מנגנון: 2 .ועדה לבחירת שופטים. לראש הממשלה יש כמובן נציגים . בועדה. 3. ראש הממשלה מינה יועצים בצלמו ודמותו (ויינשטיין כראה יש כמה תכונות משותפות עם ביבי) ומנדלבליט היה איש של נתניהו ו..? פתאום הם שמאלנים מה?. נדמה לי אפשר לוותר על עוד פסקה ארוכה מאד. יש בהחלט במה שכתב י.נתניהו נקודות למחשבה לקראת שינוי כלשהוא אבל במדינה בה הדת שלטת יש לנו מזל שבית המשפט העליון נוטה לליברלי , אם הינוקא מחפש איזונים , בבקשה.
    סגור
  • 33.
    יאיר כל הכבוד !
    יוסי 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכול נכון, ויש בעיה רצינית בארץ עם השופטים שמזמן כבר אנטי ציונים (ראינו את אחד הילדים של שופט בית משפט עליון והוא הסביר בגאווה איך הוא מצביע לרשימה משותפת וכל החברים שלו למרות שהם לא מודים בזה ).
    סגור
  • 32.
    אתם אתר רציני,,,אולי תפסיקו לתת 3 או4 כתבות כל יום על ב (ל"ת)
    בזילי 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 31.
    לך תחפש לך חיים קונספירטור אויל ! (ל"ת)
    אתה זבלן 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 30.
    יאיר צודק
    אבי 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אל תשים לב לשמאלזבל שמתגרים בך, אתה צודק ב 100%, אך אל תדאג הכל הפיך, הספירה לאחור כבר החלה.
    סגור
  • 29.
    בושה
    בן 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יאיר נתניהו לפוליטיקה
    סגור
  • 28.
    ממש הוגה דעות (ל"ת)
    ששי 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    ארוחה במסעדה סער וחיות ובני זוגם...!
    אביקול 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ישאל השואל: מה מרמזת ארוחה במסעדה סער ואשתו גאולה אשת התקשורת עם חיות נשיאת בית המשפט ובעלה... והשלכותיה על וועדת בחירת השופטים לעליון...? האם סער בצד נבחרי הציבור או בצד השופטים בוועדה ?
    סגור
  • 26.
    תגובה
    יצחק 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקשר בין ביבי לוועדה ולוהל הבחירה של השופטים.תמיד זה היה כך.האםנכון להתעלם ממוסדות בתי המשפט ובעת אותה עונה למתוח ביקורת?
    סגור
  • 25.
    יאיר, תודה!
    אתי 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צעיר מבריק. משפחה אצילית.
    סגור
  • 24.
    האחראי היחיד למצב הוא אבא שלך
    אבי 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שלא טיפל במערכת המשפט 12 שנים. אם מישהו עשה דבר בעניין זו שקד שמינתה שמרנים. העיתי מציע לכם לשתוק כמה שנים לפני שתצאו בביקורת.
    סגור
  • 23.
    למה?
    עובדיה 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב12 שנות שילטון אביך אפשר היה לדנות את העולם. לא עשיתם כלום. על מה תתלונן. ב12 שנות שילטון יכלתם להביא את הירח לכדור הארץ. החלטתם לא לעשות כלום. בשום תחום.
    סגור
  • 22.
    אתה הסמן העיקרי לאוליגרכיה שנהגה בזמן אביך
    שב במחילה שלך ! 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חגיגות על חשבון הציבור ונהנתנות מעשירי עולם.
    סגור
  • 21.
    וליהודים יש 24 זקני ציון שמתכננים הפיכת השתלטות
    רונן 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על העולם. לשעבד אותו, להפוך את הגויים לעבדים. ידעתם???? אה, זה במיין קמפף.
    סגור
  • 20.
    'שמאל,תקשרת' לא נמאס לך התקליט השבלוני החוזר על עצמו?..
    מ.ברנדל 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בחור צעיר וכ"כ מגוחך,לא חוסך ניבולי פה...
    סגור
  • 19.
    מדוע אף אחד לא מדבר על הפוטושופ שעשית לוודג' (ל"ת)
    יוסי 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    שילמת כבר את הפיצויים לאבי אלקלעי? (ל"ת)
    ליור 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    12 12
    סגור
  • 17.
    איך יצא אח אחד כזה והשני היפוכו
    איפה אבנר 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    15 13
    יאיר יצא הכי בלאי שיש, לא חכם גדול, מופרע ודי כעור עם פה ג׳ורה. השני, צנוע, שקט, בריא בנפשו, חכם, סגור על המיניות שלו וחתיך על!!!
    סגור
  • אתה פשוט לא
    E 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחבב ביקורת וידע.
    סגור
  • 16.
    זמנים לא פשוטים עוברים על המשפחה
    סטלה המגמרת 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    6 10
    התרגלת שאתה ואמא מחליטים מי יהיה פה ומי יהיה שם והנה קמתם לשחר של יום חדש, אפס השפעה ואפס החלטות. כמו זונה מזדקנת ששרה את שירה האחרון כך אתה ואמא צווחים את טירופכם הממש לא אחרון.
    סגור
  • 15.
    שילמת כבר את הקנס
    משה מרום 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    11 11
    אולי תספר מיניין לך מאות אלפי שקלים בחשבון רוצה גם עבודה כמו שלך
    סגור
  • 14.
    יאיר, מאיפה יש לך יותר ממיליון ש"ח בחשבונות הבנק?
    ארנון בר 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    26 11
    בגלובס פורסם כי "בחשבון עו"ש אחד מונחים למעלה מ-100 אלף שקל; בחשבון עו"ש נוסף באותו סניף עוד למעלה מחצי מיליון שקל; בחשבון שלישי כ-80 אלף שקל; ובפיקדונותיו באותו סניף כ-350 אלף שקל". יאיר, מאיפה הכסף? הרי היסטוריית התעסוקה שלך ידועה. האם סכום העתק הזה הושג בדרכים כשרות? אם כן, כיצד? אתה חייב לפרט אם אינך רוצה להסתובב עם עננת חשד. בנוסף, טענת במסגרת התביעה של אבי אלקלעי כי 250 אלף השקלים, בתוספת 30 אלף שקל ההוצאות, הם "סכום אדיר לכל הדעות אשר אינו בידי ואין באפשרותי להשיגו". לאור מה שפורסם, האם שיקרת לבית המשפט? האם אתה יודע מה דינו של מי שנותן עדות שקר? האם אתה סבור שעניין זה יגיע לחקירת משטרה ובסופו של דבר, לפיתחו של היועמ"ש? אשמח לשמוע תגובה מפורטת וכנה לדברים הללו במקום המגילות המשמימות שאתה מפרסם כאן מדי שבוע ושאינן מעניינות איש.
    סגור
  • 13.
    כשאין חוקה (מי אמר 12 שבטים ולא קיבל) , המדינה בקומבינה
    תן וקח 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כשאין חוקה (מי אמר 12 שבטים ולא קיבל) , המדינה בקומבינה כבר 74 שנה. יש פה חוקים בני 50 שנה ויותר, שאינם רלוונטים לכלום ושום דבר.
    סגור
  • 12.
    קח 400₪
    כפיר 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    5 10
    ושחרר את ראבי
    סגור
  • 11.
    יאיר הבטלן
    ירושלמית 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    10 9
    למה אתם נותנים במה לאיש ההוזה הזה. תנו לו כסף ושילך לטיפול.
    סגור
  • הפוסל במומו פוסל
    שלומי 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בואי אני אתן לך כסף וגם תלכי לטיפול יותר נכון לאשפוז כפוי
    סגור
  • 10.
    ילד פח (ל"ת)
    יניב שבתאי 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    7 8
    סגור
  • 9.
    כל מלה - אמת
    מוקי 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    14 9
    אני לא סובל את יאיר נתניהו. לדעתי הוא צעיר חמום מח שחי על חשבון אביו והמדינה. אבל כאן הוא כתב דברים נכוחים. כל מלה בול. האוליגרכים האמיתיים של ישראל הם השופטים העליונים.משכורות מפוצצות ואין להם שום אחריות. אם הם ירשיעו מישהו ברצח, ואח"ה יוכח שהפסיקה לא היתה נכונה, מי ישלם פיצויים למסכן שישב 20 שנה בכלא? השופטים? לא . אנחנו כולנו נשלם...
    סגור
  • לא חשבת מספיק לעומק
    עמר 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מישהו צריך לשפוט, דיינים בבית דין רבני לא מקבלים עשרות אלפים? קציני משטרה חפים מטעויות ? אתה משלם עשרות אלפים לבכירים בעיריה , רשות המיסים , כבאים , קציני צבא ,אז בשביל אחד שאנב אתה רוצה לבטל את צה"ל?. לידיעתך הינוקא לא התכווון לטעויות שיפוט אלא לפסיקות פרוגרסיביות נגד חוקים של הכנסת שהם בניגוד לכאורה לחוקי יסוד. ישו כמה בעיות במאמר שלו: בארה"ב שופטים מתמנים עד המוות (אצלנו עד גיל 70) והנשיא ל 8 שנים גג (אבבא שלו היה רוה"מ 15 שנה). אז הבכי שלו.. איך אומרים ? כל אחד בוכה מאיפה שכואב לו . בניגוד לארה"ב ואירופה שלפעמים זה שמרנים ולפעמים ליברלים , אצלנו הדת שהיא ארכי שמרנית שולטת כל נזמן הוא בוכה שאבא שלו מפוצץ תיקים (שנפתחו על ידי מקורבו מזכיר הממשלה לשעבר).
    סגור
  • 8.
    יאיר אתה אלוף!
    מהימין 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    12 12
    טוב שיש אנשים כמוך בישראל, שאשכרה אכפת להם מהמדינה ומהאזרחים. בסופו של דבר העם יתעורר ואולי משהו ישתנה.
    סגור
  • 7.
    לא ברור אם הוא שקרן כמו אביו, אידיוט או סתם טיפש
    חן 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    14 10
    מזמן לא קראתי מאמר עם כל כך הרבה גיבובים של שטויות, שקרים, דיס אינפורמציה, הסתה ובכיינות. נראה כי הבן עולה על אביו
    סגור
  • מי שהצבעת לו שקרן. (ל"ת)
    ע 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    התוכנית של אהרון ברק ניצחה,
    אושרת 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    9 8
    סער מונע מנקמה ושנאה, וקינאה עזה לנתניהו, מוחזק בגרון ע״י בג״ץ לכן עבר לשמאל, מבצע את חורבן המדינה, בשביל לפגוע בימין ו נתניהו. מביא חוקים פרסונליים ומבטל חוק יסוד, ובוחר שופטים שמאל קיצוני. על מה שהבטיח נעלם. ואפילו לא עובר % החסימה, מקווה שממשלת הזדון תיפול מהר.
    סגור
  • 5.
    באיזה קטע אייס נותן במה לבנאדם הזה לכתוב טור כל 3 ימים? (ל"ת)
    רועי 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    16 8
    סגור
  • אייס כבר שנתיים חלק מרשת הביביסטים
    אסי 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאז שהאתר עבר בעלות הוא מהדהד את רשת הביביסטים , זה מה יש
    סגור
  • חסר חיים
    Ben 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באותו קטע שהוא נותן לכלומניקים משועממים להגיב כאן ?
    סגור
  • בקטע שסתימת הפיות
    פ 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבולשביקית שלך הגיעה לקיצה.
    סגור
  • 4.
    אל תדאגו יאיר ואבו יאיר,כל הרכב של העליון
    אורח 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    7 8
    יהיה אשר יהיה, ידחה את העירעור על הרשעת הנאשם ויאשרר את פס"ד של 6 שנות מאסר בפועל.
    סגור
  • 3.
    לך לאכול גלידה, בטלן.
    יצחק 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    12 8
    עם ישראל מקיא מתוכה את משפחת נתניהו המושחתת.
    סגור
  • 2.
    ולמה אתה,בנו של נאשם בפלילים,מרשה לעצמך
    אורח 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    13 9
    להתבטא בנושא שופטים? אין לכם גבולות. שב בשקט ותתכנס בעצמך,ותחסוך מאיתנו את הגיגך בעניין מערכת עשית החוק במדינה. אחרי שאביך יצא זכאי (ולא,אני לא מאחל לו שיצא זכאי כפי נהוג לומר),אז תתבטא בעניין זה. משפחה מגעילה.
    סגור
  • 1.
    יאיר נתניהו האהבל
    זד 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    9 9
    תשתוק כבר חלאה,לא מספיק לך כל התביעות שרצו לתבוע אותך פסיכו,איכסס
    סגור
  • אני בטוח שיאיר נתניהו בעל אינטליגנציה גבוהה משלך (ל"ת)
    טל 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור