נבחרת אייס

הסטארט-אפ הישראלי השלים גיוס של 2 מיליון דולר: "טכנולוגיה מהפכנית"

מנדל ביו מפתחת פתרון דיפ-טק בתחום הביולוגיה הסינתטית, המשלב ביולוגיה עם אלגוריתמים חכמים (AI) לשיפור פיתוח חלבונים רקומביננטיים. הטכנולוגיה של החברה, המבוססת על 15 שנות מחקר של פרופ' תמיר טולר, מציעה אופטימיזציה חדשנית שתשפר את תהליך העיצוב ותפחית עלויות: "פתרונות מעשיים בעלי השפעה עולמית"
מערכת ice | 
ביולוגיה (צילום freepik)
חברת הסטארטאפ MNDL Bio (מנדל ביו) השלימה גיוס פרה-סיד של 2 מיליון דולר מקרן Beyond Ventures, הרשות לחדשנות וקרן CPT מאנגליה. החברה מתמקדת בפיתוח פתרונות דיפ-טק בתחום הביולוגיה הסינתטית, ומביאה חדשנות בתחום החלבונים הרקומביננטיים באמצעות שילוב של ביולוגיה עם אלגוריתמים חכמים (AI).
החברה נוסדה במטרה לפתור את הבעיות הנוגעות לעלות ולמשך הזמן הנדרשים לפיתוח חלבונים רקומביננטיים. את החיפוש אחר פתרון התחילו מנכ"ל החברה, סטיב גרין, וסמנכ"ל הפיתוח העסקי, ערן מילר, אשר מצאו את הפתרון בפרופסור תמיר טולר מאוניברסיטת תל אביב. טולר פיתח כלים טכנולוגיים מתקדמים שיכולים לשפר את תהליך הפיתוח של חלבונים רקומביננטיים ולייעל אותו.

מנדל ביו (צילום: )שני קיטלרו
הטכנולוגיה של MNDL Bio מתמקדת בשיפור שלב העיצוב בתהליך DBTL (עיצוב, בנייה, בדיקה, למידה), אשר עד כה התאפיין בנתונים מוגבלים ובגישות אינטואיטיביות. הפלטפורמה של MNDL Bio משתמשת במודלים ובאלגוריתמים מבוססי AI כדי להחליף את הגישות המסורתיות של ניסוי וטעייה בגישה הנדסית מדויקת, מה שמאיץ את תהליך הפיתוח, מפחית עלויות ומגדיל את הסיכוי להצלחה.
הטכנולוגיה של MNDL Bio מבוססת על 15 שנות מחקר במעבדתו של פרופ' טולר, והיא מיועדת להרחיב את הנגישות לאופטימיזציה של ביטוי גנים ולזרז את תהליך האופטימיזציה עבור לקוחות החברה. החברה מפתחת כעת פלטפורמת SaaS שתאפשר לגורמים שונים בתעשייה, כולל חוקרים אקדמיים וארגונים גדולים, לנצל את הטכנולוגיה בצורה נרחבת.
 
צוות המייסדים מביא עימו שילוב ייחודי של מומחיות מדעית, יכולת יזמית וקישורים בתעשייה. הידע של פרופ' טולר בביטוי גנים, בשילוב עם הרקע הניהולי של סטיב גרין והמומחיות הטכנולוגית של ערן מילר, יוצר סינרגיה חזקה. עם המימון המובטח, MNDL Bio תשקיע במחקר ופיתוח ותרחיב את השיווק שלה, במטרה לשפר את הבסיס המדעי של החברה ולהאיץ את החדירה לשוק.
 
סטיב גרין, מייסד שותף ומנכ"ל MNDL Bio, ציין כי הטכנולוגיה פורצת הדרך של החברה תשנה את האופן שבו חברות מפתחות חלבונים רקומביננטיים, ותאפשר למדענים להביא מוצרים לשוק מהר יותר ובמחיר סביר יותר. הוא רואה את ההשקעה כהוכחה לכוח המהפכני של הטכנולוגיה ולפוטנציאל שלה להתמודד עם אתגרים גלובליים בתחומי הבריאות, התזונה והקיימות.
ד"ר ישראל בירן, שותף כללי בקרן  Earth & Beyond Ventures: "ההשקעה שלנו ב-MNDL Bio יחד עם הרשות לחדשנות הישראלית מתאימה למשימתנו בקרן לתמוך בסטארטאפים חדשניים בתחום הדיפ-טק המתמודדים עם אתגרים גלובליים. טכנולוגיית ה-AI המהפכנית שלהם לאופטימיזציה של ביטוי גנים יכולה לשנות את פני תחומים רבים כמו ביוטכנולוגיה, פודטק ואנרגיה, ותתרום ישירות לקידום הבריאות, האנרגיה הירוקה וייצור מזון בר-קיימא. MNDL Bio מגלמת את החדשנות פורצת הדרך שאנו מחפשים – שילוב של מחקר אקדמי מתקדם עם פיתוח פתרונות מעשיים בעלי השפעה עולמית. אנחנו נרגשים לתמוך בצוות המוכשר של החברה ומצפים להשפעה החיובית של הפתרונות על מגוון רחב של תעשיות". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה