בריאות

מרגש: זוהי היוזמה החדשה עבור עיוורים ולקויי ראייה

בישראל חיים אלפי עיוורים הנאלצים להתמודד עם קשיים שונים, בעיקר בתחום הנגישות. יוזמה חדשה של 'האגודה לבריאות הציבור' באה להקהל ללקויי הראייה, בכך שבתי עסק רבים יתחילו להציע תפריטים מונגשים באמצעות כתב ברייל
מערכת ice | 
עיוורים (צילום freepik)
כתב הברייל בנוי מאותיות מובלטות על הדף ומאפשר לעיוורים למשש את האותיות ובאמצעות כך להבין מה כתוב. יום חמישי הקרוב יצוין יום כתב הברייל הבינלאומי שנערך לכבוד יום הולדתו של לואי ברייל. לאחרונה פנו מטעם עמותת 'האגודה לבריאות הציבור' למספר מסעדות, בתי קפה וגני אירועים במקומות שונים ברחבי הארץ בשביל ליצור מיזם מרגש במיוחד.
הפרויקט המדובר הוא הנגשת תפריטים עבור עיוורים ולקויי ראייה. נציגי האגודה הסבירו על חשיבות המהלך ורבים מבתי העסק השיבו בחיוב באופן מידי ואף שיבחו את היוזמה, כאשר בין המקומות שיכניסו את התפריט לשימוש בקרוב נמצאים: גן האירועים טרויה, בית הקפה קדוש מירושלים, קפה בעלמא, מרכזי המבקרים של יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית הפועלים בירושלים ובקריית המוזיאונים בפתח תקווה ועוד.
שיקום אנשים עם מוגבלות הוא אחד מהפעילויות הבולטות והמוכרות של האגודה לבריאות הציבור. האגודה מעניקה שירותי שיקום ל-1,500 אנשים המתמודדים עם מגבלות שונות המוכרים כזכאים לשירות על ידי משרד הרווחה, ומפעילה מרכזי תעסוקה, שירות השמה תעסוקתית, דיור בקהילה וחונכות בפריסה ארצית.
מנכ״לית האגודה לבריאות הציבור, עו״ד יסמין נחום: ״הסיוע לאוכלוסיות מוחלשות תמיד היה ויהיה עוגן איתן בפעילותנו. על מנת לחזק אוכלוסיות אלו, נמשיך לבצע מהלכים רבים, קטנים וגדולים, וכל צעד שיסייע לנו במשימתנו, מבורך ומתבקש. אנו רוצים להודות לכל בעלי העסקים שנרתמו למיזם שלנו לאחר שהכירו בחשיבותו, ואנו מלאי תקווה כי נזכה לראות הצטרפות רבה בימים הקרובים.״
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה