דיגיטל וטק

המדינה תסבסד ב-90%: האפליקציה שתשנה את חייהם של לקויי הראייה

קבוצת תיגבור וחברת מהלב מנגישות את בית חולים לניאדו בנתניה עבור עיוורים ולקויי ראיה באמצעות מערכת חדשנית להתמצאות במרחב בעזרת הנחיה קולית. המערכת נותנת מענה אף למי שמעדיפים לא להשתמש באפליקציה, באמצעות הצמיד-שלט-אישי. המנכ"ליות אורית בנבנישתי ורוית קרדי: "טכנולוגיה מתקדמת, גאים בהישגיה של הטכנולוגיה הישראלית"
מערכת ice | 
עיוורים (צילום pexels)
קבוצת תיגבור וחברת מהלב מודיעות הבוקר (שני) על פעילות אינטנסיבית להנגשת בית חולים לניאדו בנתניה עבור אנשים עם עיוורון או לקות ראיה באמצעות מערכת חדשנית להתמצאות במרחב בעזרת הנחיה קולית – מערכת Step-Hear. מערכת Step-Hear מבית חברת "מהלב-המרכז לאיכות חיים ונגישות", הותקנה בבית חולים לניאדו בנתניה בעלות מוערכת של כ-30,000 שקל. 
מערכת Step-Hear היא טכנולוגיה חדשנית להנגשה עבור אנשים עם עיוורון או לקות ראייה במרחב הציבורי - להכוונה קולית לצורך התמצאות ומציאת דרך במרחב הציבורי בתוך מבנים ומחוצה להם. בבית החולים לניאדו הותקנו 25 "שלטים-קוליים" של Step-Hear בנקודות קריטיות ברחבי בית החולים.  
המערכת מופעלת כאשר המשתמש עם האפליקציה החינמית של Step-Hear נמצא בקרבת  הנקודה ואז מופעל שלט-קולי שהינו "רמקול חכם". הקול הנשמע מהשלט-הקולי מהווה עוגן קולי חיוני עבור אדם עם עיוורון למצוא מיקום מדויק של נקודות עניין, כמו דלת כניסה בחזית מבנה רחבה, מדרגות וכדומה. 
ההנגשה תאפשר לאנשים עם עיוורון או לקות ראיה להגיע ולהתמצא במחלקות בית החולים באופן עצמאי, בעזרת האפליקציה החינמית שמפעילה באופן אוטומטי הנחיות קוליות לאיתור הכניסה למבנה, המעלית, מזכירות וקבלה, שירותים ועוד. המערכת תספק מענה גם עבור מי שמעדיפים או מתקשים להשתמש באפליקציה, כגון קשישים, 
 
לאוכלוסיות אלו יש אפשרות להפעיל את השלט-הקולי באמצעות צמיד-שלט-אישי המסובסד ב-90% על ידי המדינה לבעלי תעודת עיוור או לקוי ראיה.  בהתקנה זו מצטרף בית החולים לניאדו להתקנות נוספות של Step-Hear בבתי חולים – במרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי באשקלון, בית חולים יוספטל באילת, בית חולים אסף הרופא, בית חולים רמב"ם, בית חולים הרצוג בירושלים.
מערכת Step-Hear הינה טכנולוגיה בפיתוח ישראלי, המאפשרת נגישות לאנשים עם מוגבלות בישראל ובעולם, עם אלפי נקודות נגישות המותקנות במקומות ציבוריים ומסחריים כאוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים, סניפי הבנקים, בתי חולים, מלונות, פארקים, אטרקציות תיירותיות, חופי הים, תחנות אוטובוס ועוד. 
 
אורית בנבנישתי, מנכ"לית חברת תיגבור: "אני שמחה ונרגשת בכל פעם מחדש שאנחנו מסיימים התקנה של המערכת הטכנולוגית Step-Hear במוסד ציבורי. הטכנולוגיה המתקדמת הופכת את חייהם של אנשים עם עיוורון או לקות ראיה לנוחה ובטוחה יותר במרחב הציבורי".
רוית קרדי, מנכ"לית חברת מהלב - המרכז לאיכות חיים ונגישות: "אנו גאים בהישגיה של הטכנולוגיה הישראלית שלנו ותרומתה לעצמאות וניידות של אנשים עם מוגבלות ראיה. מערכת Step-Hear מאפשרת גישה נגישה למבנים ושירותים בארץ ובעולם, בינהם גם לשרותי הרפואה בבתי החולים ובמרפאות וכעת גם בבי"ח לניאדו בנתניה, תוך התייחסות לכלל המשתמשים עם וללא טלפון חכם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה