בריאות

מפתיע: למה הישראלים לא עושים ספורט?

סקר שנערך באוגוסט האחרון בדק כמה ישראליים עושים ספורט - ומה התירוצים של אלו שלא עושים?
מערכת ice |  2
כושר (צילום freepik)
כ80% מהציבור הישראלי מעידים על עצמם כי הם עוסקים בפעילות גופנית ספורטיבית בתדירות כלשהי, 44% עושים זאת לפחות פעמיים בשבוע, כך עולה מנתוני סקר שילוב שנערך באוגוסט השנה בהזמנת האיגוד הישראלי לספורט עממי.
בנוסף עולה מהסקר כי גברים נוטים לעשות יותר פעילות גופנית ככל שגילם עולה. ומה הפעילות הספורטיבית החביבה על הישראלים? בדומה לשנה שעברה, הפעילות הפופולארית ביותר היא הליכה כש-39% ציינו אות כפעילות העיקרית.
הפעילות הבאה אחריה אך במרחק רב הוא התעמלות בחדר כושר מכשירים עם 18%, ריצה היא העדפתם של 7%,  רכיבה על אופניים חביבה על 3%.ואיך הקורונה השפיעה בנושא? 26% מהנשאלים ציינו שהחלו להתאמן לאחר הקורונה. לשם השוואה, ב-2022 ציינו את הקורונה 24% ואילו ב2021 20%.
מלבד הקורונה יש גורמי הנעה נוספים לעיסוק בפעילות גופנית ספורטיבית. הבריאות היא המניע העיקרי כש-50% מהנשאלים ציינו אותה. ירידה במשקל היא הסיבה הבאה עם 18% מהבחירה הכללית ומהווה רוב בקרב נשים בגילאי 18-49, גברים בגילאים אלה העדיפו דווקא את עיצוב הגוף כסיבה.    
לאחר מכן, הציבור נשאל מדוע הוא לא עושה פעילות גופנית ומהם החסמים שלו. בדומה לשנה שעברה, החסם העיקרי לעיסוק בפעילות גופנית ספורטיבית או להגברת היקף הפעילות הוא תירוצים של חוסר זמן שמהווה תשובה של 53% מהנשאלים. חסם בולט נוסף הוא חוסר רצון שבחרו בו 36%.  בגזרת האוכל הבריא, עולה כי נשאלי הסקר השיבו שבנוסף לפעילות גופנית 60% מהציבור מעיד כי הוא מקפיד על קניית מוצרי מזון בריא. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פשוט עייפים!!!!
    אנצי! 09/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרוב שרדפו את היהודים לאורך הדורות, אז כשסוף סוף יש מדינה היהודים רוצים לנוח, שאחרים ירוצו!!!!
    סגור
  • 1.
    בתוך רוכב אופניים
    יואב 09/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עצלנות וזילזול זו התשובה :)
    סגור