בריאות

חיידק טורף מתפשט באוקיינוס האטלנטי: זו הבשורה המטרידה

החיידק הטורף ויבריו וולניפיקוס מתפשט באוקיינוס האטלנטי עקב התחממות מי הים ומעורר דאגה גדולה בארצות הברית לאחר שכבר גרם להרעלתם ומותם של שמונה בני אדם וכרגע עדיין לא ברור מה יכול להיות יעיל נגדו
מערכת ice |  1
חיידק (צילום shutterstock)

בתקשורת האמריקאית מתרבים הדיווחים בימים האחרונים על התפשטותו של החיידק הטורף ויבריו וולניפיקוס שכבר גרם להרעלתם ומותם של שמונה בני אדם. החיידק מתברר משגשג במי האוקיינוס האטלנטי עקב התחממות מי הים נחשב לטורף ומסוכן, ודי מזכיר את חיידק הכולרה.

בחדשות NBC הסבירו כי החיידק מתרבה ובסופו של דבר מגיע לכל מערכת הדם וגורם לאלח דם. בעקבותיו לחץ הדם יורד וזה הופך לזיהום כללי, עוד דיווחו כי גם אנטיביוטיקה לא עוזרת ולא ממש ברור מה יכול למנוע את התפשטות החיידק. מדובר בחיידק די דומה לפטוגן שמחולל את מחלת הכולרה. כשהוא נכנס לגוף, החיידק טורף. החשש גובר בעקבות העובדה שחיידק זה מתרבה באוקיינוס עקב טמפרטורת המים הגבוהה.

בניו יורק הוציאו אזהרה לתושבים, לא להיכנס למי האוקיינוס עם פצעים פתוחים ולהימנע מכניסת בעלי מערכת חיסונית חלשה. כזכור ההתחממות הגלובלית לא גרמה רק להפצתו של החיידק, אלא גם לשריפות רבות על היבשה. התחממות האוקיינוסים הניעה כרישים ולוויתנים להגיע לחופים ולתקוף בני אדם ולחפש מקורות מזון חדשות.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מקורות מזון חדשים
    מאיר 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא "מקורות מזון חדשות"
    סגור