בריאות

השחייה בכנרת מסוכנת לבריאות? האמת המטרידה נחשפת

בתשובה של משרד הבריאות לטענות כי שחייה בכנרת פוגעת בראייה, נכתב: "פניות אלה הגיעו למשרד בעקבות הודעה קודמת של המשרד על מספר מקרים שאובחנו עם  זיהום מיקרוספורידיום - טפיל שעלול לגרום לדלקות בעיניים ואף לפגיעה בראייה. מחקירת המשרד עלה כי לפחות חלקם התרחצו בכינרת".
מערכת ice |  2
כנרת (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)
אחרי הפרסומים האחרונים כי שחייה בכנרת עשויה להוביל לפגיעה חמורה בראיה, בעקבות מספר פניות למשרד הבריאות מבהירים גורמי המקצוע במשרד כי אין סיכון בשתיית מי הכינרת, בנוסף ניתן לרחוץ במי הכנרת תוך שימוש במשקפת או משקפי שחייה כדי להימנע ממגע ישיר של מים עם העיניים.
בתשובה נכתב: "פניות אלה הגיעו למשרד בעקבות הודעה קודמת של המשרד על מספר מקרים שאובחנו עם  זיהום מיקרוספורידיום - טפיל שעלול לגרום לדלקות בעיניים ואף לפגיעה בראייה. מחקירת המשרד עלה כי לפחות חלקם התרחצו בכינרת".
 
עוד הודגש: "עם זאת חשוב להדגיש שוב כי אין סיכון בשתיית מי הכנרת וניתן לרחוץ באגם במקרה בו אדם שהתרחץ בכנרת וסובל מדלקת עיניים, אודם, כאבים או הרגשת "גוף זר" בעיניים, מתבקש לפנות לרופא.ה עיניים לאבחון וטיפול.
במהלך שנת 2022 דווחו 38 מקרים של נגעים בקרנית האופייניים לזיהום מיקרוספורידיום, טפיל שעלול לגרום לדלקות בעיניים ואף לפגיעה בראייה. מחקירת משרד הבריאות עלה כי לפחות חלק מחולים התרחצו בחופים שונים של הכנרת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המים בכנרת מסרטנים
    א 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם אפשר לקרוא לזה מים מדובר במעל 70 טון זרחנים אורגניים רעילים ומסרטנים לכן הם לעולם לא פותחים את סכר דגניה כדי שים המלח לא ילך לעזאזל לכן הם מעדיפים לתת את המים הרעילים לירדנים ורק דבילים מגיעים לכנרת המסריחה והרעילה
    סגור
  • יצאת דביל... (ל"ת)
    ב 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור