בריאות

ילדים עם סוכרת נעורים? זה הבנק שמסייע לכם

בנק יהב מתגייס לעזרת ילדים ונוער החולים בסוכרת נעורים ותומך במימון מחנות קיץ רפואיים, ובמיוחד עבור ילדים שידם אינה משגת
מערכת ice | 
מחנה קיץ לחולי סוכרת (צילום אגודת סוכרת נעורים)
עמותת סוכרת נעורים (סוג 1) בישראל מקיימת מזה למעלה מ-30 שנים מחנות קיץ רפואיים לילדים עם סוכרת זו בגילאים 10 עד 18. בשנים האחרונות בנק יהב תומך בפעילות העמותה ומסייע בהפעלת המחנה עבור ילדים סוכרתיים, בכדי לסייע גם לילדים שידם אינה משגת.
מנהלות ומנהלי סניפי בנק יהב במרחב צפון לקחו גם בקיץ 2023 חלק בפעילות המרגשת של המחנה, שהתקיים השנה בצפון הארץ, וחוו מקרוב את המורכבות שחווים הילדים בהתמודדות עם מחלת הסוכרת נעורים (סוג 1).

"במחנה הקיץ פגשתי אנשים שהם לב אחד גדול", מספרת מילי פרץ, ממנהלות בנק יהב שהשתתפה בפעילות הקייטנה. "לא ידעתי שמדובר במחלה כ"כ מורכבת שמצריכה מהחולים להיות תמיד מודעים לגוף שלהם ולחשב את כמות, סוג ותדירות האוכל אותו הם אוכלים כבר מגיל צעיר מאוד, וצריכים לגלות אחריות ובגרות כשעל גופם נמצא תמיד מכשיר שבודק ומתריע על רמות הסוכר".
מנכ"לית האגודה לסוכרת נעורים, אפרת טיש ציינה במפגש: "פרויקט מחנה הקיץ הינו פרויקט ייחודי המתקיים בזכות המתנדבים הרבים, הן של צוותים רפואיים והן של המדריכים שכולם סוכרתיים, בוגרים מעוררי השראה. לטיפול המיטבי בסוכרת סוג 1 היבטים רבים וההזדמנות להיות עם קבוצת השווים הינה חוויה המשפיעה על ההיבטים הרפואיים בטיפול, הרגשיים והחברתיים. אני מודה לבנק יהב על התמיכה המבורכת ועל השותפות החמה במשך השנים״.
במחנות הקיץ של האגודה לסוכרת נעורים משתתפים מאות ילדים ובני נוער מכל רחבי הארץ בשלושה מחזורים. משך כל מחזור הינו חמישה ימים, בתנאי פנימייה עם ליווי של צוותים רפואיים 24/7. המחנה מהווה כר פורה ליצירת חברויות נפש בין הילדים, ואלו נמשכות לאורך שנים ומהוות עבור הילדים הסוכרתיים מקור משמעותי לעידוד, תמיכה והבנה הדדית.
המחנה מתקיים בזכות צוות מתנדבים מסור הכולל – רופאים, אחיות, דיאטניות, עובדות סוציאליות, מומחים בסוכרת מכל בתי החולים וקופות החולים בארץ, מדריכים סוכרתיים בוגרי האגודה וכמובן שיתוף הפעולה עם בנק יהב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה