בריאות

מומחים אומרים: מגפה הקורונה הובילה לעלייה בסוכרת נעורים

בשנה הראשונה של המגפה הייתה עלייה של 14% בשיעור האבחון בהשוואה לשנה לפני; בשנה השנייה של המגפה, שיעור האבחון עלה בכ-27% מהרמות שלפני המגפה
מערכת ice | 
בשורה לחולי הסוכרת (צילום shutterstock)
חוקרים אומרים כי הם מצאו עלייה חריגה במספר הילדים ובני הנוער ברחבי העולם שאובחנו עם סוכרת מסוג 1 מאז מגפת הקורונה. מחקר חדש ב-JAMA Network Open Journal אסף נתונים זמינים ממדינות שונות, כולל בריטניה, על יותר מ-38,000 צעירים שאובחנו במהלך המגיפה. החוקרים מתארים את העלייה במקרי סוכרת כ"משמעותית", אם כי הוסיפו כי דרוש מחקר נוסף על מנת להבין את סיבת העלייה. 
החוקרים אמרו כי ניתן לייחס חלק מהעלייה מעיכובים בשירותי הבריאות שהיו סגורים שחלקם היו סגורים במהלך המגפה - אך זה לא מסביר את כל המקרים החדשים שאובחנו.

המחקר מצא כי הייתה עלייה של 14% בשיעור האבחון במהלך השנה הראשונה של המגיפה, בהשוואה לשנה לפני. בשנה השנייה של המגפה, שיעור האבחון עלה בכ-27% מהרמות שלפני המגפה. יש לציין כי בשנה לפני המגיפה, שיעור האבחון בסוכרת נעורים עלה כבר ב-3%. 
חוקרים מאוניברסיטת טורונטו אומרים, ללא קשר לסיבה, כי ייתכן שיידרשו יותר משאבים ותמיכה למספר ההולך וגדל של ילדים ומתבגרים שנפגעו מסוכרת מסוג 1.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה