השוק

פייזר מוציאה לפועל את אחת ממכירות האג"ח הגדולות בהיסטוריה

מכירת אג"ח של פייזר בסך 31 מיליארד דולר מדורגת בין הגדולות אי פעם. החברה מגייסת הון לרכישת ענקית תרופות אחרת - סיגן
מערכת ice |  1
פייזר (צילום vecteezy)
מכירת אגרות החוב המתוכננת של פייזר השבוע, במטרה לסייע במימון הרכישה של יצרנית התרופות המתחרה סיגן (Seagen), תהיה בין מכירות האג"ח הקונצרניות הגדולות ביותר בהיסטוריה של ארה"ב.
בהגשה לרשות ניירות ערך של ארה"ב בסוף יום שלישי השבוע, אמרה פייזר כי היא מתכננת לגייס חוב של 31 מיליארד דולר במכירה שצפויה להיסגר ביום שישי. החברה כאמור תשתמש בכסף לרכישה בגובה 43 מיליארד דולר של סיגן, הידועה בפיתוח התרופות שלה לסרטן.
פייזר מצפה להשלים את הרכישה הזו, הגדולה ביותר שלה מאז 2009, בתחילת 2024.

מנקודת מבט כספית טהורה, המכירה השבוע מסמנת את הנפקת החוב הארגונית הגדולה ביותר בארה"ב מזה חמש שנים. בשנת 2018 מכרה CVS Health סכום של 40 מיליארד דולר של אג"ח כדי לסייע בתשלום עבור רכישת ענקית ביטוח הבריאות Aetna.
המכירה תהווה את מכירת האג"ח הרביעית בגודלה בהיסטוריה של ארה"ב. ההנפקה של Verizon ב-49 מיליארד דולר ב-2013 נותרה הגדולה ביותר. ההנפקה של AB InBev ב-2016 בסך 46 מיליארד דולר דורגה במקום השני.
עם זאת, עוצמת ההנפקה של פייזר והעלות העצומה של רכישת סיגן על רקע ירידה תלולה במכירות החיסון שלה לקורונה הטרידו את המשקיעים בשבועות האחרונים. מניות החברה ירדו ב-10% בחודש האחרון, והמשיכו ירידה של 27% מתחילת השנה.
עם זאת, המכירה מדגישה את ההתחדשות של החודש בשוק האג"ח הקונצרניות בארה"ב לאחר חודש אפריל חלש. עד כה בחודש מאי חברות כבר התקרבו להשוות את החוב של 65.7 מיליארד דולר שגויסו בחודש שעבר על ידי חברות בדרגת השקעה. המכירות ירדו באפריל לשפל זה עשור לאותו חודש בעקבות המהומה במערכת הבנקאות בארה"ב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חוזרים על הטעות של טבע (ל"ת)
    לילי 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור