בריאות

טסה לנופש ולקתה באי ספיקות כבד: כך ניצלו חייה בדקה ה-90

סווטלנה וולמן טסה לנופש בבולגריה ולאחר שנטלה משככי כאבים שאינם מוכרים בארץ, לקתה באי ספיקות כבד. בבית החולים בילינסון הצליחו להבין את הבעיה במהירות והשתילו לה כבד חדש, וכך הצילו את חייה
מערכת ice | 
ניתוח פלסטי (צילום shutterstock)
סבטלנה וולמן טסה לאחרונה עם בעלה לנופש בבולגריה וממנו היא כבר לא חזרה אותו הדבר. בעודם בחו"ל וולמן לא חש בטוב ולכן רכשה בבית מרקחת מקומי משככי כאבים. לאחר מכן חלתה לפתע בצהבת ולכן כשהייתה בארץ הגיעה במהרה לבדוק את מצבה בבית החולים בילינסון
בבית החולים הופתעה וולמן לשמוע כי יש לה אי ספיקות כבד וכי הוא זקוקה להשתלת כבד בדחיפות. לפי ynet, מתברר כי משככי הכאבים שנטלה בבולגריה הביאו לכדי המצב הרפואי הדחוף, היות שלפני כן היא הייתה בריאה לגמרי ומעולם לא חוותה בעיות עם בגזרה זו. תוך שעות ספורות ותודות למאמצי צוות בית החולים, וולמן עברה את הניתוח בהצלחה ובקרוב תשוחרר לביתה.
עם זאת, ממש לא מדובר במקרה הראשון במסגרתו אנו שומעים על נזקים רפואיים שגורמים משככי הכאבים. לפי עדות הרופאים בבילינסון הכדורים שסווטלנה נטלה כלל לא היו מוכרים להם וכי הרעלה בעקבות נטילתם ואפילו מנטילת כדורים מוכרים כמו אוגמנטין, היא נפוצה.
עם זאת, לא מדובר בתופעה שמגיעה בעקבות עצמה בלבד. הפגיעה בכבד לאור לקיחת תרופות יכולה "להיעזר" גם בתופעות ההשמנה, סוכרת ושימוש באלכוהול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה