בריאות

נשים מתלוננות על כאבי ראש יותר מגברים? כנראה שהן צודקות

סובלים מכאבי ראש מקבציים התוקפים בפתאומיות בצד אחד של הראש? מחקר חדש מגלה כי למרות שהמחלה שכיחה יותר בקרב גברים - נשים סובלות מהתקפים קשים יותר וארוכים יותר
מערכת ice | 
נורופן. כאב ראש ברדיו (צילום יח"צ/ צילום מסך)
נשים סובלות מכאבי ראש מקבציים חמורים יותר מאשר גברים -  כך על פי מחקר חדש המתפרסם בכתב העת Neurology. 
כאב ראש מקבצי הוא מחלה נוירולוגית המאופיינת בכאב ראש חזק ביותר בצד אחד של הראש, המופיע לרוב בפתאומיות. עוצמת הכאב נחשבת לקשה מבין כל כאבי הראש. מדענים אומרים כעת שהתקפי הכאב קשים יותר בקרב נשים - למרות שהם שכיחים יותר בקרב גברים. הכאבים יכולים להתרחש ימים, שבועות או אפילו חודשים ברציפות, וכל אחד מהם נוטה להימשך בין 15 דקות לשלוש שעות.
אתר studyfinds פרסם כי החוקרים בשוודיה גילו שלנשים יש סיכוי גבוה יותר לסבול מכאבי ראש מקבציים כרוניים - שיכולים לתקוף את הסובלים מהם במשך יותר משנה ללא הקלה. הם גם מצאו מספר כפול של נשים לעומת גברים שמאובחנות עם כאבי ראש מקבציים כרוניים - 18 אחוזים לעומת 9 אחוזים.

כאבי הראש גם נמשכו יותר זמן בקרב נשים מאשר גברים. לדוגמה, 8 אחוזים מהנשים אמרו שהתקפי כאב הראש שלהן נמשכו בין 4 ל-7 חודשים, בהשוואה ל-5 אחוזים מהגברים. לעומת זאת, 26 אחוז מהנשים אמרו שהכאבים נמשכו פחות מחודש, לעומת 30 אחוז מהמטופלים הגברים.
נשים גם נטו יותר לדווח על ההתקפים המתרחשים בשעות שונות של היום מאשר גברים. בסך הכל, 74 אחוז מהמטופלות אמרו שכאבי הראש המקבצי שלהן התרחשו בזמנים שונים, בהשוואה ל-63 אחוז מהגברים.
היסטוריה משפחתית של כאבי ראש מקבציים נמצאה ב-15 אחוז מהנשים בהשוואה ל-7 אחוז מהגברים. לצורך המחקר, 874 אנשים הסובלים מבעיה השיבו לשאלונים לגבי הסימפטומים, התרופות, הגורמים לכאבי ראש והרגלי החיים שלהם. שני שליש מהם (66%) היו גברים ואילו שליש (34%) היו נשים.
"כאב ראש מקבצי עדיין מאובחן באופן שגוי אצל נשים, אולי בגלל שהיבטים מסוימים יכולים להיות דומים למיגרנה", אומרת מחברת המחקר אנדריאה בלין, דוקטורט ממכון קרולינסקה, בהודעה לתקשורת. "חשוב לרופאים להיות מודעים לאופן שבו ההפרעה מתבטאת באופן שונה אצל גברים ונשים, כך שהטיפול היעיל ביותר יכול להינתן מהר ככל האפשר".
"בעוד שהיחס בין גברים לנשים עם כאבי ראש מקבציים השתנה במהלך השנים, זה עדיין נחשב בעיקר להפרעה של גברים, מה שמקשה על נשים עם תסמינים קלים יותר להיות מאובחנות עם כאב ראש מקבצי מאשר גברים", ממשיכה בלין. "ייתכן שזה יכול לתרום לשיעור הגבוה יותר של כאב ראש מקבצי כרוני בנשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה