בריאות

רשמית: זו סיבת המוות של המלכה אליזבת' השנייה

בתום תקופת האבל של הממלכה פורסם היום דוח המוות הרשמי של המלכה המנוחה אליזבת' השנייה בו מעודכן כי סיבת מותה הרשמית היא זקנה וכי מי ששהה לצידה ברגעיה האחרונים היו המלך חדש, אשתו ובתה אן
מערכת ice | 
המלכה אליזבת השנייה (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
העולם כולו נדהם בתחילת החודש כאשר המלכה אליזבת' השנייה, אשר עמדה באופן רשמי וסמלי בראש בריטניה לא פחות מ-70 שנה, נפטרה בגיל 96. במשך השבועיים שחלפו לקראת ההלוויה המפוארת שלה צפינו כיצד רבים חולקים לה כבוד, עומדים מעל ליממה בתור על מנת לקוד לצד ארונה וכיצד התקשורת סקרה כמעט כל רגע פומבי בחייה הארוכים.
היום, עשרה ימים לאחר הלוויה, נגמרה תקופה האבל של הממלכה ובמקביל פורסם דוח המוות הרשמי של המלכה המנוחה ובו עודכנה סיבת מותה. על פי הדוח, עליו חתום הרופא שטיפל ארוכות באליזבת', סיבת המוות היא זקנה. את סיבת המוות הזו יכול לעדכן רופא אך ורק במידה והוא מטפל באדם במשך זמן ארוך ולא מכיר אף סיבה רפואית ונסיבתית אחרת למוות.
על פי הדוח, המלכה הלכה לעולמה בשעה 15:10 בצהריים ומי שדיווחה על כך הייתה בתה, הנסיכה אן. כמו כן, על פי שעת המוות מתברר לציבור בדיוק מי נכח באחוזת בלמורל בעת המוות ואלו היו המלך החדש, צ'ארלס השלישי, אשתו קמילה ואחותו אן, בעוד ששאר ילדיה ונכדיה של המלכה הגיעו למקום רק כשעתיים לאחר מכן ביחס לזמן בו נקראו להגיע.
כמו כן, מתברר כי ליז טראס, שמונתה לראש ממשלה רק מספר ימים לפני כן, קיבלה דיווח על המוות בשעה 16:30, בעוד ששאר העולם עודכן במאורע בהודעה רשמית מטעם ארמון בקינגהאם בשעה 18:30. 
כזכור, כשלושה חודשים טרם מותה הרופאים של המלכה הביעו חשש גדול לבריאותה ולכן נדרשה להיעדר ממגוון מחויבויות ואף החלה להיעזר במקל הליכה. ביום פטירתה רופאה הצמוד עדכן שוב כי ישנו חשש לבריאותה ושעות ספורות לאחר מכן הלכה לעולמה. 
השבוע בית המלוכה פרסם לראשונה את אבן הזיכרון שניצבת כעת מעל קברה של המלכה, אשר נמצאת בחלל משותף עם בעלה, אביה, אמה ואחותה המנוחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה