בריאות

כך תרדמת החורף של דובים תסייע לריפוי סוכרת

על פי המחקר החדש, למחזור השינה של דוב יש יכולת ייחודית לווסת אינסולין, אפילו כשהדובים ישנים במשך חודשים
מערכת ice | 
צילום Bob Hubner, Washington State University
על פי מחקר חדש, בני דודיו האמיתיים של פו הדוב יכולים להחזיק את הסוד לנצח את הסוכרת. מדענים מאוניברסיטת וושינגטון סטייט, אומרים שלמחזור השינה של דוב יש יכולת ייחודית לווסת אינסולין, אפילו כשהדובים ישנים במשך חודשים. תזונה עשירה בסוכר היא הטריגר העיקרי להפרעה המטבולית בבני אדם. זוהי תוצאה של עמידות לאינסולין, הורמון השולט בגלוקוז.
עם זאת, היונקים הגדולים והפרוותיים יכולים להפעיל ולכבות אותו - כמעט כמו מתג. כעת, מדענים מצאו את הסוד שלהם - קבוצה מסוימת של "חלבוני תרדמת". הצוות צמצם אלפי שינויים בביטוי הגנים לשמונה. חוקרים גילו את התגלית על ידי האכלת דבש לדובים בתרדמת חורף. "נראה שיש שמונה חלבונים שפועלים באופן עצמאי או יחד, על מנת לווסת את הרגישות וההתנגדות לאינסולין שנראים אצל דובים בתרדמת חורף", אומרת ג'ואנה קלי, גנטיקאית אבולוציונית ומחברת המקבילה של המחקר. "לכל שמונת החלבונים הללו יש הומולוגיות אנושיות. הם לא ייחודיים לדובים. אותם גנים נמצאים בבני אדם, אז זה אומר שאולי יש הזדמנות ישירה לתרגום", הוסיפה קלי.
 
חוקרים בדקו את השינויים בפעילות התאים, אשר נחשפו לסרום דם שנלקח מגריזלי שנמצא במרכז WSU Bear. הם אספו דגימות במהלך עונות פעילות ותרדמת חורף, כולל מחזור אחד שהצוות קטע על ידי מתן מים עם דבש לדובים. קוקטיילים שונים הדגישו את השינויים הגנטיים. זה היה סרום מתקופת האכלה באמצע תרדמת החורף שעזר ביותר בזיהוי החלבונים החשובים.
 
"האכלת הדובים רק למשך שבועיים בתרדמת החורף, אפשר לנו לשלוט בדברים אחרים כמו אורך היום והטמפרטורה וכן זמינות המזון", אמרה קלי. דובים בדרך כלל קמים וזזים מעט במהלך תרדמת החורף, אך אינם אוכלים או עושים את צרכיהם. מחברי המחקר השתמשו ברגעי הערות הללו, כדי להציע להם את הפינוק. הסוכר הנוסף שיבש את התנהגות התרדמה, ואיפשר מחקר ראשון מסוגו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה