בריאות

מסעדת ההמבורגרים האהובה נסגרת: "המוצרים אינם ראויים למאכל"

בצו סגירה מיידי שנמסר היום לבעלי המסעדה צויינו הכשלים החמורים שהובילו לסגירה. בין היתר במקום נהגו להפשיר בשר באופן אסור, ולהגיש מאכלים פגי תוקף לסועדים
מערכת ice | 
מסעדת ההמבורגרים המועדפת על ההייטקיסטים (צילום unsplash, ישראל אלפסה)
הסניף החיפאי של רשת ההמבורגרים "רובן" ייסגר מיידית בעקבות צו סגירה מנהלי שהוטל עליו בידי משרד הבריאות לאחר ביקורת בה נמצאו כשלים רבים בטיפול במוצרי המזון ובבשר שהוגש לסועדים.
בצו עליו חתמה סגנית הרופא המחוזי בחיפה, רנא שיבלי נכתב, "אני מוציאה בזאת צו הפסקה מנהלי המצווה עליך ועל כל אדם אחר הפועל מטעמך להפסיק באופן מיידי את הפעלת מסעדת רובן אשר בבעלותך. במסגרת הצו על המסעדה להיות סגורה וללא כניסת לקוחות, וכן כולל הפסקה מיידית של הכנת מזון, הוצאת והכנסת סחורה וכל פעילות אחרת  במסגרת המסעדה.
צו הסגירה יצא בעקבות ביקורת שנערכה בתחילת השבוע. בביקורת נמצאו ליקויים חמורים המסכנים באופן מידי את בריאות הציבור ובין היתר נמצא אחסון לא נאות של מוצרי מזון גולמיים ומוכנים לאכילה, אחסון של בשר עשוי יחד עם ירקות גולמיים, וכן הקפאה של סיגרים פגי תוקף לאחר טיגון, לצורך הפשרה עתידית, עליהן צויין כי , "אינם ראויים למאכל".
עוד נמצא בביקורת כי במסעדה נהגו לחתוך מראש ולהקפיא בשר עבור מנת ה"קרפצ'ו", שמוגשת בתצורה של חיתוכי בשר חי דקים. אופן הטיפול הזה בחומר הופך אותו לפג תוקף לפי הדו"ח, וצוין לגביו כי, "אינו ראוי למאכל".
בנוסף צויין כי במסעדה נהגו להכין סלטים וממרחים מראש ולהקפיאם לצורך שימוש עתידי. לצד זאת נמצאו סלטים שתוקפם פג. כמו כן מרבית המזון הוכן בשיטת "בשל צנן" ומיועד לשימוש מספר ימים לא התקנות הנדרשות.
עוד נמצא כי במקום נהגו להפשיר את כלל סוגי הבשרים על גבי משטח העבודה לאור הלילה כשלמעשה המקום לא החזיק כלל מקררי הפשרה הנדרשים לצורך כך. תנאי הכנת ההמבורגרים נמצאו בלתי כשירים ובעלי טמפרטוות גבוהו מן הנדרש וכן במטבח העסק נמצאו חרקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה