בריאות

יובש בשפתיים: כך תטפלו בבעיה שמטרידה את המדינה

מזג האוויר היבש בעונת המעבר גורם לרבים מאיתנו לסבול משפתיים יבשות בימים האחרונים. אז מה עושים? קודם כל מפסיקים ללקק את השפתיים.  כך תמנעו יובש בשפתיים ותטפלו בשפתיים יבשות וסדוקות
מערכת ice | 
הרפס (צילום shutterstock)
שפתיים יבשות וסדוקות הן תופעה נפוצה, במיוחד בעונות המעבר או במזג אוויר יבש. הן עלולות להיגרם ממגוון סיבות, כגון התייבשות, השפעות מזג האוויר, או אפילו תגובות אלרגיות. כדי לשמור על שפתיים רכות ובריאות, יש מספר צעדים פשוטים שניתן לנקוט.
הגנה: ראשית, יש להשתמש בשפתון שמכיל מרכיבים לא מגרים, כמו חמאת שיאה או שמן זרעי קיק. מומלץ להימנע משפתונים עם חומרי טעם וריח חזקים, כמו מנטול או קמפור, שעשויים לגרום לגירוי. במקום זאת, חפשו מוצרים נטולי ריח והיפואלרגניים.
שתייה מרובה: חשוב לשתות מספיק מים במהלך היום. התייבשות יכולה לגרום לשפתיים לייבש ולהתקלף, ולכן יש להקפיד על שתייה מספקת, גם כאשר מדובר בעונות קרות. 
הימנעות מליקוק השפתיים: אחת הטעויות הנפוצות היא ללקק את השפתיים כאשר הן מרגישות יבשות. למעשה, הרוק מתאדה במהירות, מה שגורם לייבוש נוסף. במקום ללקק, יש למרוח שפתון לחות בכל פעם שמרגישים יובש.
טיפול יומיומי: מרחו שפתון לחות מספר פעמים ביום, ובעיקר לפני השינה. אם השפתיים מאוד יבשות, ניתן להשתמש בווזלין, שמסייע בשמירת הלחות.
שמירה על הלחות בסביבה: אם אתם משתמשים במזגן, כדאי להפעיל מכשיר אדים כדי לשמור על רמות הלחות באוויר. האוויר היבש של המזגן יכול להחמיר את מצב השפתיים.
מוצרי הגנה מהשמש: גם בחורף חשוב להגן על השפתיים מקרני UV. השתמשו בשפתון עם מסנן קרינה (SPF 30 ומעלה) והימנעו מחשיפה ישירה לשמש במשך זמן ממושך.

תזונה נכונה: תזונה מאוזנת, הכוללת ויטמינים כמו B ו-C, תומכת בבריאות השפתיים. חוסר בוויטמינים עלול להחמיר את מצב היובש.
מתי לפנות לרופא עור: אם לאחר טיפול עצמי השפתיים עדיין סדוקות או כואבות, יש לפנות לרופא עור. ייתכן שמדובר במצב רפואי שדורש טיפול מקצועי, כמו תגובה אלרגית או דלקת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה