בריאות

הזוועה במקדונלד'ס נחשפת: מה הוביל להרעלת המזון הקטלנית בסניפים?

התפרצות חמורה של חיידקי אי-קולי בסניפי מקדונלד'ס בארצות הברית הובילה לתחלואה של 75 אנשים ב-13 מדינות, כאשר 22 מהם אושפזו ואדם אחד נפטר. ה-FDA מעריך שמדובר בבצל הקצוץ שהגיע לסניפים, אך עדיין לא ברור מה בדיוק גרם לכך. ד"ר אופיר בנימין, חשף מספר סיבות שעלולות להוביל להרעלת המזון החריגה
מערכת ice | 
מקדונלד'ס (צילום shutterstock)
התפרצות חמורה של חיידקי אי-קולי בסניפי מקדונלד'ס בארצות הברית הובילה לתחלואה של 75 אנשים ב-13 מדינות, כאשר 22 מהם אושפזו ואדם אחד נפטר. המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) דיווחו כי שני חולים פיתחו סיבוך מסוכן של מחלת כליות, ומניית הענקית האמריקאית איבדה כ-7% מערכה מתחילת השבוע.
חקירת מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) מתמקדת בבצל פרוס המשמש להמבורגרים ובקציצות הבשר כמקור אפשרי להתפרצות. מקדונלד'ס זיהתה את חברת "טיילור פארמס" מקליפורניה כספקית הבצל החשוד, והסירה את ההמבורגרים החשודים מהתפריט במספר מדינות.
אלא שמדובר בהסבר מפתיע במיוחד להרעלת המזון בענקית המזון המהיר, שכן מדובר בחיידק שלרוב מועבר באמצעות מוצרים מן החי. ד"ר אופיר בנימין, מרצה בכיר וחוקר בחוג למדעי המזון במכללה האקדמית תל חי, הסביר היום (ראשון) ל-N12 כיצד הרעלת המזון במקדונלד'ס התפרצה.
ד"ר בנימין סיפר: "די בכך שעובד לא שטף היטב את ידיו לאחר ביקור בשירותים, או נגע בבשר נגוע כדי להעביר את הזיהום, ואפילו קרש חיתוך המשמש לחיתוך בצל שבו נחתך בשר לפני כן הוא מקור לזיהום". כך שלטענתו של ד"ר אופיר בנימין, התוצאה של הרעלת המדון לאו דווקא הגיעה ישירות מהבצל, אלא משהו שהוביל אותו לשם.
למרות זאת, ד"ר בנימין מסביר כי אכן ישנה האפשרות שהבצל עצמו אכן גרם להרעלת המזון. לטענתו, יכול להיות שבגידול של הבצל בשדה הוא רוסס על ידי פסולת של חיות, מה שהוביל לכך שהבצל הורעל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה