בריאות

הסיוט שהתגשם: לאחר שנקבע מותו, התעורר על שולחן הניתוחים בבהלה

בבית החולים בבפטיסט הית’ ריצ’מונד בקנטקי התרחש מקרה יוצא דופן, כאשר אדם שהוכרז כמנוח התעורר ברגע האחרון במהלך ניתוח להסרת איברים, מה שגרם לבלבול נרחב ולתחושות פחד בקרב הצוות הרפואי
מערכת ice | 
חדר ניתוח (צילום freepik)
באוקטובר 2012 התרחש מקרה מזעזע בבית החולים בבפטיסט הית' ריצ'מונד בקנטקי, כאשר תומס "TJ" הובר השני, בן 36, הוכרז כמנוח לאחר מקרה של מנת יתר של סמים. כשהרופאים החלו להתכונן להוצאת אבריו לתרומה, הובר התעורר בפתאומיות, מה שגרם לבלבול רב בחדר הניתוח.
עדי ראייה, כולל אחותו דונה רורר, דיווחו כי הובר החל להתפתל על שולחן הניתוחים, אף על פי שהוכרז כמת. "זה היה כאילו הוא ניסה לומר לנו שהוא עדיין כאן", אמרה רורר, והוסיפה כי היא חששה מאוד מהמצב. בשלב זה, צוות הרופאים, שהחל לבצע בדיקות לב, נאלץ לעצור את ההליך לאור ההתעוררות המפתיעה של הובר.
כל הצוות האחראי על תרומת האיברים נתקף בבלבול. על פי עדויות, היו אי הסכמות בין הצוות הרפואי לבין האחראים על תרומות האיברים, אשר ניסו להפעיל לחץ להמשיך בתהליך, אף לאחר ההתעוררות. מספר עובדים מהמרכז לעיבוד איברים פרשו לאחר האירוע, והשפעותיו הנפשיות על הצוות היו קשות.
החקירה בעניין מתנהלת על ידי משרד התובע הכללי של קנטקי, כאשר משפחת הובר מתמודדת עם ההשלכות והסבל הנפשי שנגרם בעקבות המקרה. "אני מרגישה נבגדת" אמרה רורר, "זה פשוט לא ייתכן שדברים כאלה 'קורים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה