בריאות

שירות פסיכיאטרי מתקדם בדרום: Taliaz חוברת לקואליציה לטראומה

Taliaz תמשיך לספק שירותי פסיכיאטריה אינטגרטיביים במרכזי החוסן בדרום באמצעות מערכת Healthy Mind, המבוססת על בינה מלאכותית. מאז ה-7 באוקטובר טופלו מעל 1,800 מטופלים עם שביעות רצון גבוהה במיוחד
מערכת ice | 
בריאות הנפש-אילוסטרציה (צילום freepik)
חברת הטכנולוגיה הישראלית Taliaz, הפועלת בתחום בריאות הנפש, חתמה על הסכם שותפות עם הקואליציה הישראלית לטראומה (ITC) להמשך אספקת שירותי פסיכיאטריה אינטגרטיביים למרכזי החוסן בדרום, בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת ‘חרבות ברזל’.
באמצעות מערכת Healthy Mind שפיתחה Taliaz, הכוללת בינה מלאכותית וכלים תומכי החלטה, החברה מספקת שירותים הכוללים מיון, אבחון, טיפול פסיכיאטרי ומעקב אחרי טיפול תרופתי. מאז הוטמעה הטכנולוגיה, טופלו מעל 1,800 מטופלים, והתקיימו יותר מ-6,500 מפגשים קליניים תוך זמן ממוצע של 3.5 ימים בלבד עד למפגש הראשון.
שביעות הרצון של המטופלים במרכזי החוסן עומדת על 81.3%, נתון הגבוה בהרבה מהממוצע הארצי בישראל (53%). ההסכם יאפשר ל-Taliaz להמשיך לתרום לשיפור שירותי בריאות הנפש באזורים שנפגעו, עם תמיכה משמעותית שמגיעה גם מכספי תרומות מצפון אמריקה.
ד"ר דקל טליאז, PhD במדעי המוח ממכון וויצמן ומנכ"ל חברת טליאז: "מאז ה-7 באוקטובר הטיפול  הנפשי בתושבי הדרום היא השליחות שלנו ואנו גאים שהטכנולוגיה שלנו מצליחה להעניק טיפול מצויין בשותפות עם מרכזי החוסן והקואליציה הישראלית לטראומה שעושים עבודת קודש כבר שנים ובמיוחד ב-11 החודשים האחרונים. אנו מודים לצוותים המקצועיים של ITC ומרכזי החוסן שבמסגרת ההסכם מאפשרים לנו להמשיך ולספק טיפול נפשי מקיף ומצויין הכולל אבחון וליווי צמוד על ידי צוות פסיכיאטרים ומטפלים מומחים, בדגש על גישה אישית, ושימוש בטכנולוגיות יעילות ופורצות דרך."
טליה לבנון, מנכ"לית הקואליציה הישראלית לטראומה: " מרכזי החוסן קיימים בעוטף מאז 2007 ובמהלך השנים תמכו באוכלוסייה במתן מענה פסיכוסוציאלי באירועים רבים. בוקר השבת השחורה של ה- 7 באוקטובר היה אירוע שלא היה כמותו בעצימות, בתוכן ובפריסה גיאוגרפית. בבת אחת היה צורך לתת מענה בפריסה רחבה של מאות אתרי פינוי לתושבי עוטף עזה והדרום, שלצד הטראומה הקשה שעברו גם נאלצו לפנות את בתיהם ולחיות במגורים זמניים. היה צריך בבת אחת לתת מענה מדוייק ומותאם למצב החדש ולפתח מודל מהיר ונגיש כדי לדאוג לחוסנם הנפשי של תושבי הדרום המפונים. בתוך המציאות החדשה הזו מנעד התגובות הוא רחב ונורמלי וכולל גם צורך בטיפול על ידי קלינאי של מרכז החוסן ולעיתים גם בהתערבות ובטיפול של פסיכיאטר. הטכנולוגיה של טליאז הותאמה לצרכים שלנו ויחד הצלחנו לתת מענה מצוין ולהביא לשינוי דרמטי במהירות, בנגישות  וביעילות של הטיפול הפסיכיאטרי של המפונים כאשר היה צורך בטיפול כזה. חלק מהתושבים חזרו לבתיהם, חלק עדיין במגורים זמניים, יש אי ודאות, המלחמה נמשכת, חטופים רבים טרם חזרו, הרבה מאנשי הדרום במילואים - כל אלו עלולים לייצר מצוקה נוספת ואכן אנו רואים עליה במספר הפניות. אנו ניצבים בפני אתגר עצום בטיפול בטראומה ובבריאות נפשית ונערכים קדימה יחד עם מרכזי החוסן והטכנולוגיה של טליאז על מנת להמשיך ולתת מענה רחב ומותאם ככל האפשר  לתושבי הדרום."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה