בריאות

אזהרה חמורה לטסים מישראל: זה היעד שאסור לכם לנחות בו

קדחת מרבורג שהתפרצה לאחרונה ברואנדה ממשיכה להדאיג את הרשויות בכל רחבי העולם, אחרי שהביאה כבר למותם של 14 בני אדם שנדבקו בה. כעת, משרד הבריאות הישראלי מצטרף לדאגות ומוציא אזהרת מסע לישראלים למדינה האפריקאית. כל מה שעליכם לדעת על הנגיף הקשה
מערכת ice | 
נתב"ג (צילום shutterstock)
קדחת מרבורג שהתפרצה לאחרונה ברואנדה ממשיכה להדאיג את הרשויות בכל רחבי העולם, אחרי שהביאה כבר למותם של 14 בני אדם שנדבקו בה. הבוקר (ראשון) גם משרד הבריאות בישראל הוציא הודעת אזהרה לטסים מישראל לרואנדה, אך נכון לשלב זה האזהרה היא רק המלצה לא לנסוע, ועדיין אינו יצא איסור מוחלט בנושא, כאשר לא מן הנמנע שכבר בימים הקרובים ייצא איסור מוחלט לנחות בשטח המדינה.
מדובר בנגיף מסוכן מאוד, שכבר בשבועיים הראשונים מאז שהתפרץ הביא למותם של 14 אנשים כאמור, כאשר על פי מומחים,  שיעור התמותה מהנגיף הגורם לקדחת דימומית הינו גבוה מאוד, ועל פי מקרי העבר, 90% מהחולים שנדבקו בו גם מצאו את מותם. הנגיף מועבר במגע ישיר עם דם או עם נוזלי גוף של חולים, או לאחר מגע עם הפרשות של בעלי חיים נגועים במחלה.
במשרד הבריאות הישראלי מדגישים את הסיכונים הרבים שמגיעים בעקבות הידבקות בנגיף המדובר. נכון לשלב זה, על פי גורמי הרפואה ברואנדה, מעל 60 בני אדם נדבקו בנגיף, מתוכם כאמור 14 מתו.
כעת, קיים חשש מאוד גדול שהנגיף שמקורו ברואנדה, "ייובא" משם למקומות אחרים בעולם, ועל כן במרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) הודיעו כי החל ממחר יערך ניטור בריאותי לנוסעים ששבו מרואנדה. אז אם במקרה אתם אמורים לנחות או שאתם שוהים בימים אלו במדינה האפריקאית, כדאי שתדעו על הסכנות הכרוכות בכך והימנעו ממגע עם כל אדם אחר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה