בריאות

סכנת קדחת הנילוס ביישובים האלו: זו האזהרה החמורה שהופצה

בעקבות איתור מפגע יתושים חמור בנחל שקמה ובנחל ניר עם ובעקבות לכידת יתושות שאובחנו במעבדות משרד הבריאות כנגועות בנגיף קדחת מערב הנילוס: המשרד להגנת הסביבה הנחה את המועצה האזורית שער הנגב ואת איגוד ערים שדרות-שער הנגב לנקוט באמצעים מוגברים לצורך מניעת מפגעי היתושים לצד חישוף גדות הנחלים מצמחייה 
מערכת ice | 
קדחת הנילוס (צילום shutterstock)
בחודש מאי 2024 התרחשה תקלה חמורה במכון טיהור השפכים של איגוד ערים שדרות שער הנגב שבעקבותיה איכות הטיפול בשפכים נפגעה. הקולחים המופקים במט"ש באיכות ירודה והוזרמו לנחל ניר עם ולנחל שיקמה ולא לחקלאות, כמקובל. עד היום, התקלה לא תוקנה במלואה והקולחים ממשיכים לזרום ולזהם את הנחל. בין היתר, הם מהווים כר להתפתחות של יתושים ובמשך הזמן נוצרו דגירות קשות של יתושים במקום.
בשבועות החולפים ביצע צוות המשרד במחוז דרום ניטור זחלי יתושים ולכידה של יתושים בוגרים באזור נחל שקמה ונחל ניר עם. במהלך הניטור איתרו אנשי המשרד מפגעי יתושים חמורים בנחלים האמורים, הכוללים דגירת יתושים קשה, לרבות ריכוזים גדולים מאוד של גלמים, זחלי יתושים בכל הדרגות. בנוסף, יתושים בוגרים נלכדו במלכודות שהמשרד להגנת הסביבה הציב.
 
לאור הממצאים החמורים, פנה מנהל מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה, אמיר זלצברג, לממלא מקום ראש מועצת שער הנגב שבשטחו המפגע ולראש עיריית שדרות העומד בראש איגוד הערים המפעיל את מכון טיהור השפכים ופירט את הממצאים החמורים וכן העביר הנחיות מפורטות לנקיטת פעולות לטיפול ולמניעת מפגעי היתושים שאותרו בנחלים הללו.
ההנחיות שהועברו לרשויות: ביצוע הדברת זחלי יתושים וגלמים בנחל שקמה פעמיים בשבוע בהתאם לתוצאות הניטור בשטח. הדברת יתושים בוגרים בנחלים ניר עם ושקמה, אחת למספר ימים עד להפחתה משמעותית של יתושים בשטח – כולל בשיטת הערפול וכן חישוף והסדרת פתחים בגדות הנחלים, לצורכי ניטור והדברה.
הרשויות נדרשו להודיע לתושבים על פעולות ההדברה ובפרט על פעולות הערפול שכבר מתבצעות בשעות הערב בימים האחרונים. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לעקוב ולפקח אחר פעולות הרשויות המקומיות עד להסרת המפגעים, במטרה לשמור על בריאות הציבור והסביבה.
אמיר זלצברג, מנהל מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה: "היתושים נלכדו בנחלים שבהם זורמים קולחים באיכות ירודה כתוצאה מתקלה מתמשכת במכון טיהור השפכים של שדרות-שער הנגב. לאור הכמות הגדולה במיוחד של יתושים בוגרים שנמצאו באזור הנחל, המשרד אישר ביצוע הדברה גם בשיטה של ערפול. הערפול כבר מתבצע בערבים האחרונים ומטרתו לצמצם את מספר היתושים הבוגרים כטיפול משלים לשאר האמצעים המקובלים הננקטים לצורך צמצום המפגע. בנוסף, המשרד הנחה את הרשויות המקומיות לבצע מגוון רחב של פעולות מניעה, ניטור וטיפול על מנת להבטיח את הסרת המפגעים ושמירה על בריאות הציבור והסביבה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה