בריאות

הזוי: אכל 720 ביצים בחודש - תוצאות הניסוי מפתיעות גם את המומחים

סטודנט לרפואה מבצע ניסוי תזונתי מקיף: אכילת 720 ביצים בחודש מובילה לירידה משמעותית בכולסטרול ה"רע" (LDL), תוך שמירה על דיאטה נכונה ופעילות גופנית, ממצאים מפתיעים שמשנים את התפיסה המסורתית
מערכת ice |  1
צילום Shutterstock
סטודנט לרפואה מאוניברסיטת הרווארד, ניר נורוויץ, ביצע ניסוי תזונתי מעניין שבו אכל 720 ביצים בחודש, במטרה לחקור את השפעתן על ערכי הכולסטרול שלו. במהלך הניסוי, נורוויץ אכל 24 ביצים ביום, אחת בכל שעה, תוך שמירה על דיאטה קוטוגנית הכוללת בשר, דגים, שמן זית, אגוזים, שוקולד מריר ויוגורט. התזונה הקוטוגנית היא דלת פחמימות ועתירת שומן, המובילה את הגוף למצב של שימוש בשומן כמקור אנרגיה עיקרי.
למרות צריכת כולסטרול גבוהה מהביצים, נרווויץ הופתע לגלות שערכי ה-LDL שלוף הכולסטרול "הרע", ירדו ב-18%. LDL נחשב לכולסטרול המזיק שיכול להצטבר בעורקים ולגרום למחלות לב ושבץ, בעוד שהכולסטרול ה"טוב" HDL מסייע להוריד עודף כולסטרול מהדם.
נורוויץ תיעד את הניסוי ביוטיוב, והסרטון צבר מעל ל-160,000 צפיות. הוא ציין שה-LDL לא עלה למרות שצריכת הכולסטרול עלתה פי חמישה. מדענים מציעים שהירידה ב-LDL נובעת מכך שהכולסטרול נקשר במעיים לקולטן של תאי מעי, ושם ל-149CPR בכבד, מה שמוביל לייצור פחות LDL.
תגובות רבות הגיעו מהצופים, שחלקם הפתיעו ושיבחו את הממצאים, במיוחד אלו שאוכלים הרבה בשר וביצים. נורוויץ טוען שהניסוי נועד להוכיח את השפעת הדיאטה על בריאות הלב.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה זה השטויות האלה?
    דידי 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העובדה שהוא לומד בהארוורד איננה רלוונטית ונועדה ליצור רושם של מחקר רציני והוא לא. סטודנט אחד עשה ביוזמתו ניסוי על עצמו וזה הכל. זה לא מחקר ולא בטיח. לא מציע לאף אדם שפוי להסיק מכך מסקנות.
    סגור