בריאות

קדחת הנילוס מתפשטת במרכז הארץ: אלו הערים שנמצאות בסכנה

במהלך השבוע האחרון, נמצא כי יתושות שנלכדו בערים ירושלים, תל אביב, רמת השרון, וכן במועצות האזוריות גליל תחתון ומגידו ובמועצה המקומית כפר כנא נושאות את וירוס קדחת מערב הנילוס. המשרד להגנת הסביבה הנחה את הרשויות המקומיות להרחיב את מערך הניטור וההדברה, ולהגביר את המאמצים למניעת ההתפשטות
מערכת ice | 
קדחת הנילוס (צילום shutterstock)
צוות מזיקים והדברה של המשרד להגנת הסביבה פועל כל השנה לניטור ולכידת יתושים ברחבי הארץ. במסגרת זו, מתבצע סקר שוטף של זחלי יתושים במקורות מים וכן לכידות רבות של יתושים בוגרים. לאחר מכן, היתושים מועברים למעבדות משרד הבריאות לזיהוי ובדיקת נוכחות וירוסים. במהלך השבוע האחרון, נמצא כי יתושות שנלכדו בערים ירושלים, תל אביב, רמת השרון, וכן במועצות האזוריות גליל תחתון ומגידו ובמועצה המקומית כפר כנא נושאות את וירוס קדחת מערב הנילוס.
המשרד להגנת הסביבה הנחה את הרשויות המקומיות להרחיב את מערך הניטור וההדברה, ולהגביר את המאמצים למניעת התפשטות הווירוס. תקופה זו, הנמשכת מהחודש יוני ועד נובמבר, מהווה את השיא בעונת ההתפרצות של קדחת מערב הנילוס. השנה, בשל טמפרטורות ולחות גבוהות מהרגיל, נמצא כי כמות היתושות הנושאות את הווירוס גבוהה יותר בהשוואה לשנים קודמות.
כחלק מהמאמצים למניעת התפשטות, המשרד קורא לציבור ולרשויות המקומיות להפעיל צעדים מונעים ולהגביר את התודעה בנושא. בין ההמלצות:
  • ייבוש מקורות מים עומדים: חשוב לבדוק ולהסיר מכלים שיכולים לצבור מים, כמו צמיגים ישנים ודליים. כמו כן, יש לנקות ולרוקן תחתיות של עציצים, אגרטלים וכלי שתייה לחיות מחמד לפחות פעם בשבוע.
  • הימנעות מהצטברות מים: יש לכסות בריכות שחייה, לנקות מרזבים ולסלק חפצים ישנים שיכולים לשמש כמאגרי מים.
  • שימוש באמצעי הגנה: מומלץ להשתמש בתכשירים דוחי חרקים, ללבוש בגדים ארוכים ולהתקין רשתות על חלונות ופתחים.

המשרד גם ממליץ להפעיל מאווררים בבית ובחוץ ולפנות לרשויות המקומיות במידה ומתגלה מפגע יתושים. שיתוף פעולה של הציבור עם הרשויות יכול לסייע במניעת התפשטות הווירוסים ולשמור על בריאות הציבור.
 
ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "המשרד להגנת הסביבה ממשיך בפעולות ניטור ולכידה נרחבות של יתושים בכל רחבי הארץ, זאת במטרה לבדוק נגיעות בווירוס קדחת מערב הנילוס. במהלך השבוע האחרון נלכדו יתושות הנושאות את וירוס קדחת מערב הנילוס בירושלים, בתל אביב, ברמת השרון וכן במועצה האזורית גליל תחתון, במועצה אזורית מגידו ובמועצה המקומית כפר כנא. בהתאם לתוצאות הניטור, המשרד להגנת הסביבה הנחה את כל הרשויות להרחיב עוד יותר את מאמצי הניטור וההדברה, הן במרחב האורבני והן באזורים הלא מיושבים שבתחומי הרשות. במקביל, המשרד להגנת הסביבה מבקש מהציבור להתמגן בהתאם להנחיות המשרד, זאת במטרה להפחית את הסיכון להיעקץ מיתושים. שיתוף הפעולה של כלל הגורמים נדרש כדי לייבש את מקומות הדגירה של היתושים, לצמצם את אוכלוסייתם ובכך להימנע מעקיצות מיותרות ומתחלואה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה