בריאות

המשרד להגנת הסביבה חושף: זה המכשיר הביתי שעליכם להשליך לפח

המשרד להגנת הסביבה מפרסם מדריך למערכות אגירה ביתיות המאפשרות אספקת חשמל בחירום, ללא שימוש בגנרטורים המאופיינים ברעש ובזיהום אוויר.  לטענת גורמים במשרד להגנת הסביבה, שימוש בגנרטורים מייצר מפגע רעש גדול ופליטת מזהמי אוויר מזיקים

מערכת ice |  1
המשרד להגנת הסביבה בתקציב לתושבי הדרום (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון, יונתן זינדל)
המשרד להגנת הסביבה מפרסם מדריך טכני, המפרט מגוון פתרונות לחלופת גנרטורים, תוך מיקוד במאפיינים של כל מערכת: כמות החשמל שהמערכת מספקת, משך הזמן שתפעל, מדדי עלות-תועלת. מדובר במדריך שנועד להנגיש לציבור את מגוון הפתרונות המבוססים על אגירת אנרגיה ולתת מענה עבור צורכי חשמל בחירום. 
פתרונות אלו הם נקיים, שקטים, בטוחים ומאפשרים הצבה בתוך או מחוץ לחלל המגורים בהתאם לצורך הנדרש, תוך אספקת גמישות רבה באופן אספקת החשמל. במדריך מוצג גם מידע על צריכה ביתית שכיחה, מידע טכני, מונחים חשובים, ומרחב שיקולים לבחירת מערכת אגירה מתאימה עבור כל אחד לפי צרכיו.
בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" והפרסומים השונים בנושא החשש מתרחישי עלטה שונים, חלה עלייה חדה ברכישת גנרטורים על ידי אזרחים הרוצים לוודא אספקת חשמל ביתית בחירום. הרצון להבטיח את אספקת החשמל מובן, במיוחד במשקי בית שבהם יש תלות קריטית בחשמל כגון צרכים רפואיים ובידוד גיאוגרפי.
עם זאת, פתרון הגנרטורים רחוק מלהיות אידיאלי, נוכח העובדה כי הפעלת גנרטור מייצרת מפגע רעש גדול וגם פליטת מזהמי אוויר מזיקים, המחייבים למקם את הגנרטור מחוץ למבנה.
גנרטורים כוללים רכיבים רבים ודורשים הפעלה נכונה ותחזוקה שוטפת, אשר לא בהכרח קיימת בכל משק בית; הפעלת גנרטורים דורשת אספקת דלק קבועה, כאשר בתרחיש עלטה אספקה זו תיפגע, כך שהפעלת הגנרטורים תהיה תלויה בכמות הדלק הנאגר. גנרטורים דורשים צריכת דלק קבועה בזמן הפעלתם, כך שאם הגנרטור מספק בזמן נתון צרכי חשמל קטנים, עדיין יצרוך כמות דלק לא מבוטלת.
מספר גורמי מקצוע, בהם מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, מנכ"ל משרד האנרגיה, ושורה של אנשי מקצוע במשק החשמל הזהירו מפני סיכונים וחסרונות רבים שיש בגנרטורים המהווים פתרון ביתי לשעת חירום. מלבד זאת, אותם גורמים קראו לציבור הישראלי לבחור באלטרנטיבות שונות הקיימות בשוק. 
המדריך של המשרד להגנת הסביבה סוקר את כלל קשת המוצרים הזמינים למשקי בית, החל ממערכות בעלות של אלפים שקלים בודדים המסוגלות לספק צורכי חירום בסיסיים למשך כיממה, ומערכות גדולות הכוללות פאנלים סולאריים המאפשרים עצמאות אנרגטית מלאה לזמן בלתי מוגבל, ואף מאפשרות הכנסה והחזר השקעה לאורך זמן בעת שגרה.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "המדריך שאנו מפרסמים היום נועד לסייע לציבור להגביר את הביטחון האנרגטי האישי מבלי לפגוע בבני הבית עצמם, בשכנים ובסביבה. אני קוראת לאזרחי ישראל לפעול מתוך שיקול דעת גם בימים קשים אלו, לבחון את צרכיהם הממשיים, ולבחור בחלופה בטוחה, נקייה וסביבתית שתספק מענה לחששות ולצרכים העומדים לנגד עיניהם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמה ברברת, גאווה עצמית, בלי שום עצה? אפילו אין קישור (ל"ת)
    עמישראלחי 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור