בריאות

טרגדיה נדירה בבית החולים הישראלי: היולדת והעובר מתו

מקרה טרגי ומצער התרחש אתמול הלילה במרכז הרפואי הלל יפה, עם מותה של יולדת בשנות ה-30 לחייה, שהגיעה לבית החולים בשבוע ה-25 להריונה, אך לאחר ניתוח חירום הרופאים נאלצו לקבוע את מותה. העובר חולץ ללא רוח חיים
מערכת ice |  1
בית חולים-אילוסטרציה AI (צילום vecteezy)
בית החולים הלל יפה הודיע היום (שני) על מקרה מצטער וטראגי שהתרחש אתמול בלילה במרכז הרפואי, כאשר היולדת ועוברה מתו בעת ניתוח חירום. מדובר במקרה מאוד נדיר.
על פי הודעת בעת החולים, האישה בשנות ה-30 המאוחרות לחייה, המתגוררת באזור חדרה, הגיעה למרכז הרפואי כאשר היא מעורפלת הכרה. האישה הייתה בהיריון בשבוע ה-25.
כבר בעת הגעתה הוכנסה האישה מיידית לניתוח חירום, והרופאים הצליחו לחלץ את העובר אך ללא רוח חיים. מצבה של האישה הידרדר וצוות הרופאים ביצע פעולות החייאה ממושכות באם, במאבק ארוך וממושך על חייה, אך לבסוף בצער רב נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.
מהמרכז הרפואי הלל יפה מסרו כי ההודעה על המקרה הטראגי והעצוב נמסרה למשרד הבריאות, וכי הוא משתתף בצערה של המשפחה.
כזכור, רק לאחרונה מקרה לידה יוצא דופן קרה בשוק מחנה יהודה - אך שם הסיפור נגמר על הדרך הטובה. פרמדיקים של מגן דוד אדום הוזעקו לשוק מחנה יהודה בירושלים בעקבות קריאה של אישה הריונית שעומדת ללדת. הפרמדיק משה בניטה וברק פורד, חובש בכיר במד"א, ישראל נוימן ומשתלמת בקורס הפרמדיקים שירה בל פינו את האם לבית החולים הדסה עין-כרם ובכניסה לבית החולים, בתוך הניידת - התינוק נתנאל הגיח לאוויר העולם.

לאחר 8 ימים, הגיעו הפרמדיק משה בניטה וחובש בכיר במד"א ישראל נוימן לאירוע הברית אליו הוזמנו לאחר שקיבלו הזמנה מרגשת מבני הזוג מיד בתום הלידה. משה בניטה סיפר: "כבר בסיום הלידה הזמינו אותנו לברית ושמחנו להיענות לבקשה. בברית עצמה מאוד התרגשנו לפגוש את המשפחה. מה שמאוד מרגש זה הכרת הטוב. בעבודה שלנו אנחנו בדרך כלל מתעסקים באירועים קשים, תמיד מרגש להשתתף בתחילת החיים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סכנה להגיע לבית החולים,אין /על מי לסמוך/5 (ל"ת)
    רון 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור