בריאות

צעד ענק לגילוי החיידק המסוכן: למי הוענקו 1.5 מיליון שקל?

רשות החדשנות תעניק 1.5 מיליון שקלים, לטובת קידום מחקר לזיהוי מהיר של חיידק, שעלול לסבך את מערכת העיכול שלנו ואף לגרום לסרטן
מערכת ice | 
חיידק (צילום shutterstock)
חיידק ההליקובקטר פילורי, הוא חיידק שפוגע במערכת העיכול, הוא גורם לדלקות בקיבה ואפילו במקרים חמורים עלול לגרום לסרטן בקיבה. איגוד הבריאות העולמי סימן אותו כחיידק שצריך לפתח ולקדם לגביו מחקר, מהסיבה שהחיידק התחיל לפתח עמידות לאנטיביוטיקה.
המעבדה למיקרוביולוגיה של פרופ׳ פרץ (הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן) במרכז הרפואי צפון, פיתחה את המומחיות סביב חיידק ההליקובקטר פילורי. ורשות החדשנות תעניק להם ולחברת ADOR Diagnosti, מיליון וחצי שקלים, לטובת קידום מחקר לזיהוי מהיר של החיידק ההליקובטר פילורי.
המענק ניתן כחלק ממענקי הרשות למסחור ידע ממוסד מחוקר לתאגיד תעשייתי שמטרתו להעביר ידע מהאקדמיה לתעשייה, כדי שהרעיונות והמחקרים יוכלו לצאת מהמעבדה אל התעשייה והבאתם לפיתוח ממשי
המטרה של פרופ׳ פרץ היא לפתח בדיקת מולקולרית מהירה מדגימת רוק או דגימה מהקיבה, ובכך בזמן קצר יוכל הרופא לזהות אם יש למטופל את החיידק הליקובקטור פלורי, ובנוסף גם לתת לרופא מידע חשוב כמו האם זה חיידק שמסוגל להתפתח לסרטן קיבה ומה העמידות שלו לאנטיביוטיקה. כלומר בדיקה אחת מהירה תחסוך מספר בדיקות שעד היום המטופל היה צריך לעבור וגם תעניק מידע שעד כה לא היה זמין.

 
פרופ׳ אבי פרץ מנהל מערך האקדמיה, החדשנות והמחקר במרכז הרפואי צפון: ״המענק החשוב צפוי לסייע ולתמוך המאמצים שלנו להילחם בחיידק".  והוסיף " כך נוכל לדעת במהירות מה הטיפול הנכון ביותר למטופל ואיך לטפל בעמידות החיידק במקום להעמיס עליו אנטיביוטיקה רבה ללא תועלת״.

פרופ' אבי פרץ (צילום: ארז ביטון)
ד"ר ערן זהבי מנכ"ל ADOR: ״מחקר זה הוא אבן דרך חשובה בפיתוח והשמת הטכנולוגיה של חברת ADOR. החברה פתחה מערכת פורצת דרך ויחידה מסוגה כיום בזיהוי מולקולרי של גורמים רבים במקביל, קרי יכולת לזהות בצורה ודאית נגיפים, חיידקים, פטריות, ביו מרקרים ועוד בו זמנית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה