בריאות

הסכנה שבלגו: לא תאמינו מה קרה לילד בן ה-4 מנהריה

אמש הגיע ילד בן 4 עם אימו לסניף ביקורופא בנהריה, עם תסמינים מוזרים. הרופא חשד שהילד שאף גוף זר שתקוע לו באף. הרופא צדק, ולא תאמינו מה יצא לילד מהאף.
מערכת ice | 
לגו (צילום shutterstock)
הילד הגיע למוקד החירום ביקורופא נהריה, בליווי אימו כשהוא סובל מקשיי נשימה, נזלת מהנחיר הימני וחרחור קל. הרופא ד"ר מוחמד גנאים הרגיע את הילד והאזין לריאותיו, על מנת לוודא שאין חדירה של "גוף זר". הוחלט לבצע לילד צילום, בעזרת החדרת מצלמה אישית ומיוחדת בשל חשש לשאיפת "גוף זר".

הילד (צילום: יח"צ)
בצילום התגלה שהילד שאף חתיכת לגו (LEGOׂׂ) העשויה מגומי, שגודלה סנטימטר. החתיכה נתקעה לו בנחיר הימני של האף. וגרמה לו לתסמינים המשונים.
הצוות הרפואי פעל בצורה יעילה ומהירה, אם לא היו עולים על החתיכה ששאף הילד בזמן, החתיכה היתה מגיעה לראותיו ומכריחה את הוריו לקחת אותו לבית החולים, כדי לבצע ניתוח מסובך להוצאת החלק מהריאות.
ד"ר ענאן גנאים, מנהל מרפאת ביקורופא נהריה: "ראשית, ברצוני לשבח את הערנות והמקצועיות שהפגין ד"ר מוחמד גנאים בבדיקת הילד, מה שאפשר טיפול מהיר, יעיל והצלת חיים". והוסיף "שאיפת גוף זר לדרכי הנשימה, הינו מצב רפואי העלול להיות מסכן חיים המהווה אתגר אבחנתי וטיפולי לצוות הרפואי מכיוון שהסימפטומים עלולים להיות דומים למצבים רפואיים אחרים. מרבית מקרי שאיפת גופים זרים קורים בילדים כאשר הסיכון גבוה יותר עד גיל 5 שנים"

ד"ר ענאן גנאים (צילום: יח"צ)

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה