בריאות

נמאס מהקולונוסקופיה: האם פריצת דרך מדעית תשים לבדיקה הזאת סוף?

מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר בדיקת דם חדשנית שמאפשרת לגלות סרטן המעי הגס והכיחה את עצמה כיעיל ב-83% מהמקרים. נכון לעכשיו היא לא אמורה להחליף את ההליך הפולשני, אך עשויה לגרום לעלייה בגילוי. והאם היא תגיע לישראל? 
מערכת ice | 
מעיים- אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר בדיקת דם חדשנית שמאפשרת גילוי של סרטן המעי הגס. בינתיים הבדיקה לא אמורה להחליף את בדיקת קולונוסקופיה השגרתית, ואמורה לשמש במקביל אליה, אבל היא כן מעוררת התלהבות ברחבי העולם. במיוחד בגלל שבדיקת קולונוסקופיה מעוררת התנגדות עזה בקרב הרבה אנשים, משום שהיא פולשנית ונחשבת ללא נעימה. בארצות הברית הבדיקה מומלצת למטופלים מעל גיל 45 שאין להם היסטוריה משפחתית או שהם נמצאים בסיכון לחלות בסרטן המעי. 
על-פי דיווח ynet בשלב זה לא נראה סביר כי הבדיקה תשולב כחלק מבדיקות הסקר בישראל. מדובר בבדיקה יקרה מאוד ומורכבת, שלא מתאימה למהלכים מסוג זה. סרטן המעי הגס הוא הסרטן השני בקטלניותו בארצות הברית. על-פי מבדקים, הבדיקה הוכיחה את עצמה כיעילה ב-83% מהמקרים בזיהוי של סרטן המעי. 
בדיקת הדם פותחה על ידי חברת הביוטכנולוגיה האמריקנית Guardant Health. לפני אישור מנהל המזון והתרופות הבדיקה הייתה זמינה בתשלום פרטי לרופאים ולקוחות, אך כעת האישור פותח אפשרות לכך שחברות הביטוח בארצות הברית יממנו את הבדיקות עבור מטופלים אמריקנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה