בריאות

בשורה אדירה לסובלים מהמחלה המסוכנת: הניסוי המהפכני נחשף

כמומאב תרפיוטיקס בע"מ, חברת ביוטכנולוגיה בשלב קליני, מודיעה על תוצאות חיוביות בניסוי קליני שלב 2. מדובר בניסוי שהעריך את הנוגדן החד שבטי הראשון מסוגו CM-101 בחולי PSC. לדברי עורכי הניסוי, הטיפול ב-CM-101 השיג את יעדי המחקר, הראה בטיחות וסבילות של הנוגדן ושיפור רחב של מאפייני המחלה

מערכת ice |  1
בריאות הנפש-אילוסטרציה (צילום freepik)
כמומאב תרפיוטיקס בע"מ, חברת ביוטכנולוגיה בשלב קליני, המתמקדת בגילוי ופיתוח של תרופות חדשניות למחלות המערבות פיברוזיס ודלקת עם צורך משמעותי שכיום אינו זוכה למענה, הכריזה היום (חמישי) על תוצאות Topline  חיוביות בניסוי קליני שלב 2.
מדובר בניסוי שהעריך את הנוגדן החד שבטי הראשון מסוגו CM-101 בחולי PSC (Primary Sclerosing Cholangitis). לטענת חברת כמומאב תרפיוטיקס, הטיפול ב-CM-101 השיג את יעדי המחקר והראה בטיחות וסבילות של הנוגדן, וכן שיפור במגוון רחב של מאפייני המחלה, החל מהשפעה אנטי-פיברוטיות, אנטי-דלקתיות ואנטי-כולסטטיות.
CM-101 היא תרופת הניסוי הראשונה עבור PSC שמציגה השפעות כה רחבות ורלוונטיות מבחינה קלינית על כל שלושת מרכיבי המחלה, המספקות עדות נוספת למנגנון הפעולה הייחודי של התרופה ולפוטנציאל שיפור המחלה. ממצאי הניסוי מראים כי לדברי החברה, נתונים חיוביים אלו מניסוי שלב, 2 סוללים את הדרך לקראת פגישה עם ה-FDA (End-of-Phase 2 Meeting) והכנות לקראת ניסוי שלב 3 ב-PSC. 
ד"ר עדי מור, מייסדת שותפה, מנכ"לית ומנהלת מדעית ראשית של כמומאב, התייחסה לתוצאות הניסוי וציינה: "אנו נרגשים לחלוק את התוצאות החיוביות הללו מניסוי קליני שלב 2, אשר מהוות אבן דרך מרכזית עבור כמומאב ולבסס הוכחה קלינית ברורה ל-CM-101 ב-PSC ומחלות פיברוטיות אחרות. CM-101 השיג את יעדי הניסוי והוא הטיפול הראשון אשר הדגים השפעות רחבות ורלוונטיות קלינית על שלושת המרכיבים העיקריים של PSC. 
עוד מסרה ד"ר מור: "אנו מאמינים שתוצאות אלו מספקות תמיכה חזקה אשר תאפשר התקדמות לניסוי שלב 3 ב- PSC, אותו אנו מתכננים להשיק בשנת 2025 לאחר דיון עם ה-FDA מאוחר יותר השנה. אנו רוצים להודות למטופלים שהשתתפותם אפשרה את המחקר הזה, יחד עם החוקרים, הצוות הקליני וקבוצות התמיכה בחולים והעבודה הקשה שלהן אשר לא יסולאו בפז".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה ארוכה בלי שם 'המחלה המסוכנת' שמוזכרת בכותרת (ל"ת)
    למערכת 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור