בריאות

"אמבה אוכלת מוח": זה החוף בו נדבקו, משרד הבריאות סגר אותו

הפרסומים אודות שני המקרים הקשים, בהם צעיר כבן 25 נפטר וילד כבן 10 מאושפז לאחר שנדבקו ב"אמבה אוכלת מוח", כעת משרד הבריאות מודיע היכן המקרים התרחשו, והחוף נסגר
מערכת ice | 
משרד הבריאות
בהמשך לחקירה האפדמיולוגית שעורך משרד הבריאות בעקבות המקרים הקשים של ה"אמבה אוכל מוח" שאותרה בישראל וגורמת לבהלה רבה בציבור. על פי משרד הבריאות נמצא כי שני המקרים שחלו כתוצאה מהאמבה הנדירה  (naegleria Fowleri), הילד בן ה-10 שמאושפז במרכז הרפואי זיו והצעיר בן ה-25 שנפטר לפני כשלושה שבועות, היו בפארק המים בחוף גיא.
משרד הבריאות מסר כי מטעמי זהירות מונעת הוא הורה על סגירתו המיידית של פארק המים בחוף גיא. עוד הוסיפו ואמרו במשרד הבריאות כי נשלחו בדיקות של דגימות מים מהפארק למעבדות.

משרד הבריאות מבקש מהציבור: "ככל ואדם שהיה בפארק המים וחווה אחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום, כאבי ראש, טשטוש ראייה או הקאות להגיע לבדיקה רפואית במלר״ד (חדר מיון) בבית החולים הקרוב למגוריו. משרד הבריאות פועל במקביל בשעות אלה להנחות את בתי החולים בעניין".
על פי הנתונים של משרד הבריאות, המחלה הזו כל כך נדירה שבעולם דווחו רק על כ-400 מקרים דומים לזה במהלך השנים. מדובר על מחלה נדירה במיוחד ששיעור התמותה ממנה גבוה. זאת כאשר האמבה נמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים מסוגים שונים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה