בריאות

משרד הבריאות בחשיפה חשובה: "כך נוכל לשפר את הטיפול במטופלים"

התוכנית הלאומית למדדי איכות במשרד הבריאות, מפרסמת את דו"ח המדדים לאיכות הטיפול במערכת הבריאות לשנת 2023. שר הבריאות: "ככל שנפיק לקחים, נסיק את המסקנות הנדרשות ונשלב אותן בתוכניות העבודה - כך נוכל להמשיך ולחזק את המערכת כולה, ולשפר את הטיפול במטופלים ואת תחושת הביטחון שלהם"
מערכת ice | 
משרד הבריאות
התוכנית הלאומית למדדי איכות במשרד הבריאות, מפרסמת את דו"ח המדדים לאיכות הטיפול במערכת הבריאות לשנת 2023. הדו"ח מפורסם בכנס השנתי ה-12 לאיכות ובטיחות הטיפול במערכת הבריאות.  
התוכנית ממשיכה בפעילות בתקופת המלחמה תוך התחשבות באילוצים של המוסדות הרפואיים. על פי הדו"ח, לא צפוי להתרחש שינוי מהותי בשיעורי העמידה הלאומיים של מדדי האיכות במהלך הרבעון ה-4 של 2023.  אותו נתון מצביע על חוסנה של מערכת הבריאות ועל רמת איכות טיפול גבוהה המוטמעת היטב ועל כן נשמרת גם בתקופות קיצון עימן מתמודדת מערכת הבריאות (מגפת קורונה בעבר או מלחמה).
התוכנית מקיפה תחומים נרחבים בליבת העשייה של מערכת הבריאות בישראל וכוללת מדדים בתחומי טיפת חלב, פרה-הוספיטל, בתי החולים הכלליים, בתי החולים הגריאטריים והשיקומיים, ובתי החולים לבריאות הנפש. לצד זאת, נעשית עבודת מטה על מנת לצרף את תחום בטיחות הטיפול לתוכנית הלאומית למדדי איכות.
בשנת 2023, התכנית מנתה 82 מדדי איכות בחמש מסגרות טיפול שונות. השנה, התווספו מדדים חדשים בתחום בתי החולים הכלליים, ביניהם: מתן טיפול אנטיביוטי מניעתי נאות סביב ניתוח החלפת מפרק ברך או ירך, זמן חציוני מעת קבלה למלר"ד ועד למתן טיפול אנטיביוטי למטופל עם אבחנה של אלח דם, שיעור לידות יחיד בהפריה חוץ גופית וכו'. 
 



שר הבריאות, אוריאל בוסו: "ככל שנפיק לקחים, נסיק את המסקנות הנדרשות ונשלב אותן בתוכניות העבודה - כך נוכל להמשיך ולחזק את המערכת כולה, ולשפר את הטיפול במטופלים ואת תחושת הביטחון שלהם".

(צילום: סיוון שחור, לע"מ)
 

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "החתירה למצוינות באיכות ובטיחות בבריאות היא מסע מתמשך, שלהצלחתו דרוש המשך שיתוף פעולה, הירתמות, חדשנות ומחויבות ללמוד מהניסיון המשותף של המוסדות המשתתפים ושל התוכנית הלאומית. בנוסף, החלטנו השנה להתחיל לבצע שינוי בתהליך המדידה כך  שהנתונים יונגשו באופן השוואתי וזאת על מנת להביא לשיפור בתוצאות המדדים פר מדד".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה