בריאות

ענקית הבריאות קורסת בחובות ענק: נכנסת לפשיטת רגל

חברת YesCare האמריקאית, המספקת שירותי בריאות לאסירים בארה"ב, הגיעה להסדר פשרה בסך 75 מיליון דולר במסגרת הליך פשיטת רגל, ההסדר החדש מגדיל את הסכום הזמין לתובעים ומאפשר להם לבחור אם להצטרף להסדר או להמשיך בתביעותיהם בבית המשפט
מערכת ice | 
כלכלה (צילום shutterstock)
בצעד דרמטי ותקדימי בעולם המשפט האמריקאי, חברת YesCare, המספקת שירותי בריאות לאסירים, הגיעה להסדר פשרה בסך 75 מיליון דולר במסגרת הליך פשיטת רגל. ההסדר נועד לטפל במאות תביעות שהוגשו נגד החברה בגין טיפול רפואי לקוי שגרם לפציעות ומקרי מוות ב-50 מתקני כליאה ב-27 מדינות בארה"ב.
מהלך זה מסמן הצלחה נדירה לאסטרטגיה משפטית שנויה במחלוקת המכונה "הצעד הכפול הטקסני" (Texas two-step). אסטרטגיה זו, שעוררה ביקורת חריפה מצד תובעים ומחוקקים אמריקאים, מאפשרת לחברות לפצל את עצמן לשתי ישויות נפרדות, כאשר אחת מהן נושאת בנטל החובות והתביעות בעוד השנייה ממשיכה בפעילות העסקית.

YesCare היא היורשת של Corizon Health, שפיצלה את עצמה לשתי חברות לאחר שהוגשו נגדה כ-200 תביעות. YesCare ירשה את החוזים והנכסים העסקיים, בעוד חברת הבת Tehum Care Services נשאה באחריות לתביעות והגישה בקשה לפשיטת רגל.
לאחר שהשופט כריסטופר לופז דחה הצעת פשרה מוקדמת יותר, שיפרו Tehum ו-YesCare את הצעתן באופן משמעותי. ההסדר החדש מגדיל את הסכום הזמין לתובעים ומאפשר להם לבחור אם להצטרף להסדר או להמשיך בתביעותיהם בבית המשפט.
אריק גודמן, עורך דין המייצג את התובעים, הביע שביעות רצון מההסדר: "הם באמת התאמצו לעשות את הדבר הנכון כאן על ידי יישוב פשיטת הרגל בהסכמה". הוא הוסיף כי זוהי הפעם הראשונה שחברה שביצעה "צעד כפול טקסני" הצליחה ליישב את המקרה בהצלחה.
מחצית מסכום ההסדר, 37.5 מיליון דולר, תשמש לתשלום תביעות הקשורות לטיפול הרפואי בכלא. גודמן מעריך כי רוב התובעים יסכימו לקבל את ההסדר, שערכו כשלושה מונים מההצעה הראשונית.
מנכ"ל YesCare, ג'ף שולי, הגדיר את ההסכם כ"צעד מכריע" קדימה: "הסכם זה לא רק מדגיש את הביטחון שלנו במודל העסקי ובסיכויים של YesCare, אלא גם מאפשר לנו להתקדם עם מיקוד ויציבות מחודשים".
ההסדר עדיין טעון אישור סופי והצבעה של הנושים, אך הוא כבר מסמן נקודת מפנה בתחום המשפטי והעסקי. הוא מדגים כיצד חברות יכולות להתמודד עם אחריות משפטית מורכבת תוך שמירה על המשכיות עסקית, ובה בעת מספק פיצוי לקורבנות של רשלנות רפואית.
מקרה זה מעלה שאלות חשובות על האיזון בין זכויות תאגידים לבין אחריותם כלפי הציבור, ועל תפקידה של מערכת המשפט בהגנה על זכויות אסירים ואחרים הנמצאים תחת אחריותה של המדינה. ככל שההסדר יתקדם לקראת אישור סופי, הוא עשוי לשמש כתקדים חשוב לתיקים דומים בעתיד ולהשפיע על האופן שבו חברות מתמודדות עם אחריות משפטית בקנה מידה גדול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה