בריאות

חברת התרופות נמכרת: מה תרוויח חברת ביולייט מהמהלך?

ביולייט מוכרת את פעילות ליפיקייר (חברה בת) לחברת ההפצה כמיפל: כמיפל שצפויה לשווק את מוצר טיפות העיניים מבוססות ננו-אמולסיה של ליפקייר הינה חברת שווק והפצה מהגדולות בישראל בתחום הפארם שבנתה לאורך השנים מותגים רבים המוכרים לצרכן הישראלי
מערכת ice | 
יעקב מיכלין מנכ"ל ביולייט (צילום אהרון גדליה, shutterstock)
חברת ביולייט, המשקיעה בחברות העוסקות בפיתוח תרופות ומכשור רפואי למחלות עיניים, מדווחת היום על מכירת כל פעילות ליפיקייר פרמצבטיקה (חברה בת) העוסקת בשיווק מוצר ה- Ocular D לחברת כמיפל. ליפקייר פיתחה מוצר דגל, שהינו, טיפות עיניים מבוססות ננו-אמולסיה לטיפול ביובש בעין בשילוב ויטמין D ופועל גם לחסימה של אור כחול ולהקלה בסינדרום המכונה  Digital Eye Strain .
הפעילות הנמכרת לכימפל כוללת, בין היתר, רישיון משנה מהחברה לטכנולוגיית הננו-אימולסיה אשר החברה קיבלה ברשיון מרמות ליד אוניברסיטת תל אביב, בעלות בפטנט וביתר הקניין הרוחני אשר בבסיס המוצר, והזכויות הבלעדיות לייצור, שיווק, מכירה והפצה של המוצר. ליפיקייר השיקה אשתקד את המוצר באמצעות מכירתו באופן מקוון בגרמניה ובריטניה כחלק ממחקר שוק, שהוכתר בהצלחה, ומאז פעלה לאיתור שותף אסטרטגי .

בהתאם להסכם, הפעילות נמכרת לכמיפל במצבה הנוכחי as is בתמורה לתשלום תמלוגים ממכירות המוצר ותשלומים בגין הענקת זכויות שיחושבו כאחוזים מסוימים מסך ההכנסות נטו שיתקבלו בעתיד בפועל אצל כמיפל בגין מכירות המוצר ו/או מתן זכויות לצד שלישי וכן גם בגין הכנסות כאמור מכל מוצר עתידי אשר כמיפל או מי מטעמה עשויות לייצר תוך שימוש בטכנולוגיה. במסגרת ההסכם התחייבה כמיפל לפעול על פי שיקול דעתה באופן מסחרי סביר להמשך פיתוח המוצר והשגת אישורים רגולטוריים למוצר  ולאחר מכן לשיווקו ומכירתו של המוצר בכל טריטוריה שתבחר.
יעקב מיכלין, מנכ"ל ביולייט: "מכירת פעילות חברת ליפיקייר לכמיפל מגשימה למעשה את האסטרטגיה של ביולייט. ביולייט מימנה והפעילה את ליפיקייר עד להוכחת היתכנות מוצלחת בשוק וכעת אנו מוכרים את פעילות ליפיקייר לכמיפל. זו דוגמא למדיניות ה-  Build to Partner שבה אנו פועלים לגבי החברות הבנות שלנו. המהלך יאפשר לביולייט להמשיך להתמקד בפעילות הליבה שלה בתחום הטיפול במחלות עיניים באמצעים של תרופות מרשם, מכשור רפואי ודיגאנוסטיקה מתקדמת. המוצר שנמכר לכמיפל הינו מוצר פרימיום איכותי שעתיד להמכר ברשתות הפארם ללא מרשם כמוצר צריכה מוביל. ביולייט מאמינה שהשותפות עם כמיפל – גורם שווק והפצה מוביל בתחום הפארם תמקסם את הפוטנציאל הגלום במוצר בישראל ובמדינות נוספות וזאת בהמשך להצלחת הפיילוט המסחרי שבוצע במכירות אונליין בגרמניה ואנגליה. אנו שמחים מאוד על השותפות עם כמיפל ומקווים שלאחר ביצוע והשלמת תהליכי הרגולציה הנדרשים כמיפל תצליח במכירות המוצר וליפיקייר (וביולייט) יהנו מתזרים הכנסות עתידי וללא סיכון כסף נוסף של ביולייט בתהליך".
נזכיר כי בתחילת החודש דיווחה ביולייט על השלמת עסקת המיזוג בין חברת בלקין ויז'ן, שביולייט מחזיקה בכ-4% ממניותיה, לענקית בריאות העין הבינלאומית Alcon בתמורה כוללת של עד כ-466 מיליון דולר: כ-81 מיליון דולר במעמד השלמת העסקה ועד כ-385 מיליון דולר נוספים מותנה בעמידה באבני דרך בקשר עם יעדי הכנסות ממכירות שנתיות של מוצרי בלקין על ידי אלקון. בהתאם לתנאי העסקה, ביולייט מקבלת תמורה מיידית בסך של כ-9 מיליון שקל במזומן, וזכאית לתמורה עתידית נוספת של עד כ-40.6 מיליון שקל (כ-10.8 מיליון דולר) שתשולם, כאמור, בתשלומים עיתיים כתלות בעמידה באבני דרך הקבועות בהסכם המיזוג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה