בריאות

כוכבת הרשת: "אחרי שגילו לי תאים סרטניים סבלתי מהיפוכונדריה"

הבלוגרית והמשפיענית שיינא גרשוביץ סיפרה כיצד הצליחה להתמודד עם התקפי החרדה שליוו אותה לאחר שאובחנה עם תאים סרטניים: "הייתי הולכת למאות רופאים"
מערכת ice | 
בית חולים-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
כוכבת הרשת הישראלית והמשפיענית שיינא גרשוביץ, שמוכרת בעיקר בגלל המתכונים הטבעוניים שלה, חושפת לעוקביה כי סבלה מהתקפי חרדה מרובים לאחר שהתמודדה עם גילוי של תאים סרטניים בצוואר הרחם.
"משהו חדש התפתח אצלי בעקבות כל מה שעברתי, כל הטראומה הזאת של ילדה בת 21 שמעולם לא ציפתה שיגלו אצלה משהו שהוא כל כך נדיר בגיל כזה וזה הפחד להיות חולה. הייתי הולכת לישון בידיעה שמחר בבוקר אני קמה והולך להיות לי איזה סוג של מחלה נדירה שאף אחד לא שמע עליה. סוג של היפוכונדריה, הייתי הולכת למאות רופאים רק כדי למצוא את הרופא שיבשר לי את הבשורה. התקפי חרדה בלי סוף" , שיתפה גרשוביץ.
לדבריה היא סבלה מנדודי שינה והתקפי החרדה רק הלכו וגברו עם הזמן: "כאבים בגוף שגרמו לי בכלל מהמחשבה. והפחד הכי גדול, יש משפט שאומר 'מחשבה יוצרת מציאות' ואני מאוד מאמינה במשפט הזה. אז אמרתי לעצמי 'אוקיי, אם אני כל הזמן חושבת על זה, זה אומר שזה אמור לקרות'. ואז הגעתי למצב שהבנתי שאני לא יכולה להכניס את עצמי יותר למצבים כאלה. לא לראות סרטים שבהם הדמות הראשית חולה באיזשהיא מחלה, ככל שהתנגדתי לזה פתאום זה תפס אותי והתקפי החרדה גברו, והחוסר שעות שינה".
 
@shaynzzzzzz תובנה שנפלה לי היום #תובנה ♬ צליל מקורי - Shaynzzz

לאחר מכן סיפרה גרשוביץ כי היא הכירה אישה שחלתה בסרטן השד, שהפכה לחברה טובה שלה וזה גרם לה להתמודד עם החרדות שלה: "התחלנו לדבר בווטסאפ, להיפגש. ואז היא מספרת לי שהיא באמצע טיפולים כימותרפיים כי גילו לה סרטן השד ובשנייה שהיא סיפרה לי את זה, האוטומט שלי היה ללכת צעד אחד אחורה ולהגיד 'את לא יכולה להיות בסיטואציה הזאת כי זה עושה לך כל כך רע' אבל זו פעם ראשונה שעמדתי מול הפחד שבכלל קשור אליי ושאלתי אותה שאלות והקשבתי וקודם כל הכרתי אישה מדהימה. אחת הנשים הכי חזקות שהכרתי".
"הדרך שלה להתמודד עם הקושי דווקא לימד אותי כל כך הרבה. רק שממש הצלחתי לשחרר ולעמוד מולה ולהקשיב, דווקא האירוניה בכל הסיפור שהתמודדות מול הפחד שלי לסיטואציה זה מה שהוביל אותי בסוף לריפוי. לפעמים אנחנו עסוקות כל כך בלהישמר. מה שלמדתי מהדבר הזה, זה שדווקא שאת מתמודדות מול הדבר הזה ואת מקבלת תשובות, זה לא מאכיל את החרדה. להיפך, זה דווקא משקיט אותה. אני חושבת שזה השיעור הכי חזק שקיבלתי", סיכמה גרשוביץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה