בריאות

קדחת הנילוס מעוררת בהלה בישראל: איפה אותרו רוב החולים?

עלפי נתוני משרד הבריאות, 153 בני אדם אבחנו כחולים בקדחת מערב הנילוס, כאשר 11 נפטרו. ככלל, כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס
מערכת ice | 
נגיף קדחת מערב הנילוס (צילום vecteezy, freepik)
משרד הבריאות פרסם לפני זמן קצר (רביעי) עדכון בנוגע לתחלואה בקדחת מערב הנילוס בישראל. על פי נתוני המשרד, עד כה אובחנו 153 אנשים החולים בנגיף, כאשר נפטרו מהמחלה 11 אנשים. עוד אמרו במשרד הבריאות כי מרבית החולים הגיעו מאזור מרכז הארץ.
ככלל, כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס. לכ-20% מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות, הכוללים חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש או כאבים מפושטים בגוף, וסיבוכים נוירולוגיים יופיעו בפחות מ-1% מהנדבקים.
במשרד הבריאות ציינו כי הנגיף לא עובר מאדם לאדם והמחלה לא עוברת בחזרה מהאדם ליתוש. הסיכון לתחלואה משמעותית היא בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני. עוד אמרו במשרד הבריאות כי על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, הוא ממליץ להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים.
בנוסף, המשרד ממליץ להפעיל מאווררים במקום השהייה, במטרה ליצור תנועה של אוויר, כדי שלא "יעמוד במקום", באזור בו אתם נמצאים. משרד הבריאות מסר כי הוא ממשיך בניטור הנתונים ויעדכן את הציבור במידת הצורך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה