בריאות

ענקית מוצרי חיטוי הפה מסכנת את חייכם: "עלולה להגביר את הסיכון לסרטן"

על פי מחקר של המכון לרפואה טרפות באנטוורפן שבבלגיה, שימוש יומיומי במי פה של חברת "ליסטרין" בטעם מנטה עלול להגביר את הסיכון ללקות במחלת הסרטן. פרופ' קניין, עורך המחקר, ציין: "שימוש בליסטרין בטעם Cool Mint היה קשור לרמה גבוהה במיוחד של חיידקים אלו שבעבר כבר העידו על מחלות חניכיים, סרטן הוושט והמעי הגס ומחלות מערכתיות אחרות"

מערכת ice | 
שיניים (צילום Nati Shohat/FLASH90)
מחקר חדש שבוצע על ידי מומחים מהמכון לרפואה טרפות הממוקם באנטוורפן שבבלגיה, מצא כי קיים קשר בין שימוש יום יומי במי פה של חברת "ליסטרין" בטעם מנטה לבין מחלת הסרטן.
המחקר המדובר, בחן את הקשר בין מי הפה של חברת ליסטרין למחלת הסרטן בקרב 59 אנשים אשר השתמשו במוצר באופן יומיומי במשך שלושה חודשים. לאחר מכן, אלו נדרשו להשתמש במי פה פלצבו למשך שלושה חודשים, זאת בכדי בלבחון כיצד מוצרי מי הפה משפיעים על בריאות בני האדם. 
על פי ממצאי המחקר, עולה כי שימוש קבוע במי פה עלולים לעורר ולהגביר את הסיכון ללקות בסוגי סרטן שונים. תוצאות המחקרים המטרידות פורסמו בכתב העת  Journal of" Medical Microbiology". 
על פי עורכי המחקר, שימוש יום יומי גרם לעלייה ברמת שני חיידקים בחלל הפה אשר היו קשורים בעבר למחלת הסרטן המעי הגס ולסרטן הוושט. במחקר שפורסם בכתב העת, נכתב: "שימוש בליסטרין בטעם Cool Mint היה קשור לרמה גבוהה במיוחד של חיידקים אלו שבעבר כבר העידו על מחלות חניכיים, סרטן הוושט והמעי הגס ומחלות מערכתיות אחרות".
לטענת עורכי המחקר, שני סוגי חיידקים (Streptococcus anginosus ו-Fusobacterium nucleatum) היו נפוצים הרבה יותר בחלל הפה לאחר השימוש במי הפה של חברת ליסטרין במהלך שלושה חודשים. בעקבות כך, נמצא כי מספר החיידקים אשר מסייעים בוויסות לחץ הדם פחת. 
בעקבות כך, ציין  פרופסור כריס קניון, ראש היחידה למחלות מין באוניברסיטה ומחבר המחקר לאתר Telegraph כי שימוש תדיר ויומיומי במי פה של חברת ליסטרין בטעם מנטה "עלול להגביר את הסיכון לסרטן ולזיהומים שונים". בשל כך, הדגיש פרופ' קניון כי הוא ממליץ להשתמש בתכשירי מי פה ללא אלכוהול ולהגביל את השימוש למספר ימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה