בריאות

מזעזע: תושב עזה שמאושפז בישראל הטריד רופאה שטיפלה בו

תושב עזה שמאושפז בימים האחרונים בבית החולים ברזילי באשקלון הטריד סטז'רית שטיפלה בו אחרי שליטף את שערה ופניה - ונעצר על ידי המשטרה
מערכת ice | 
מחלקת טיפול נמרץ (צילום freepik)
מקרה מזעזע התרחש אתמול (שני) בבית החולים ברזילי שבאשקלון, זאת לאחר שתושב עזה, שמאושפז בימים האחרונים בבית החולים, הטריד סטז'רית שטיפלה בו - ונעצר מאוחר יותר על ידי המשטרה.
על פי בית החולים ברזילי, העזתי, שמאושפז כאמור מזה מספר ימים בישראל על מנת לעבור ניתוח, ליטף את שערה ופניה של אותה סטז'רית בעת שטיפלה בו. לפי הודעת בית החולים, העובדת הנסערת ברחה מהחדר ועדכנה את הצוות בתקרית. בעקבות כך, בית החולים ברזילי עירב את הממונה בו על תלונות מגדריות, האחות הכללית וצוות הביטחון. כוחות הביטחון בודדו את המטופל שנלקח למעצר על ידי המשטרה.
כזכור, רק לאחרונה כ-20 מטופלים קטינים חולי סרטן מעזה אשר מטופלים בבתי החולים בארץ: בבית החולים ספרא ובבתי חולים במזרח ירושלים שבו הם ומשפחתם לרצועה.  בין המטופלים נמצאים גם כמה אזרחים עזתים שנפצעו בעקבות המלחמה. הילדים והמבוגרים נזקקים לטיפול ולביקורת רפואית באופן קבוע, מה שלא יהיה ניתן לבצע ברצועת עזה תחת התנאים הקשים שם ומהווה סיכון מידי לחייהם אם יאלצו לעזוב את בתי החולים בארץ.
בעקבות הסיטואציה, הרופאים המלווים שוקלים לעתור לבג''ץ והזהירו כי החלטה זו נוגדת את החוק הבינלאומי: "החזרת תושבים לעזה במצב של התקפה צבאית ומשבר הומניטרי נוגדת את החוק הבינלאומי ומשמעותה סיכון מודע של חיי חפים מפשע, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בחולים שתנאי הסניטציה והרעב, לצד חוסר הזמינות של מענה רפואי עלולים לגזור עליהם מוות".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה