בריאות

הכלבת מתפשטת? משרד הבריאות: "לשקול מתן טיפול מונע"

כלבה משוטטת מגזע רועה בלגי שנגועה בכלבת נמצאה בטובא זנגרייה שבגליל העליון. נכון לעת הזו, נחשפו לכלבה הנגועה ארבעה אנשים. בהודעה נמסר: "מבקשים מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט, לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות" 
מערכת ice |  1
חיסון כלבת (צילום shutterstock)
היום (שני) התקבלה הודעה על כלבה משוטטת מגזע רועה בלגי שנגועה בכלבת ונמצאה בטובא זנגרייה שבגליל העליון. על פי הודעת משרד הבריאות, נכון לעת הזו, נחשפו לכלבה הנגועה ארבעה אנשים שמקבלים טיפול מונע נגד כלבת.
"אנו מבקשים מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט, בין התאריכים 12 במאי עד 26 במאי כולל, לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות בצפת, טלפון 04-6994257, 04-6994200, או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו על מנת לשקול מתן טיפול מונע", נמסר בהודעת משרד הבריאות.
בהודעה מדגישים כי לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות לחדר מיון בבית חולים. משרד הבריאות מבקש כי הורים לילדים יבררו עם ילדיהם, באם היו במגע עם בעלי חיים חשודים, ובמקרה הצורך, יש לפנות ללשכת הבריאות בדחיפות. בנוסף, על בעלי חיות מחמד – ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי, לצורך וידוא מצב חיסונם.
"אנו מזכירים שוב למי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מיידי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת", מנחים במשרד הבריאות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי שעוקב, יודע שזו לא הפתעה. היה כסף להכל, רק לא למניעת
    אני 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למניעת הכלבת. זה כבר התחיל בקורונה והמשיך מאז ... היו מנורות אזהרה, אבל זה לא מעניין אף אחד במדינה....תבינו, הם עובדים לכסר שלהם, אף אחד לא עובד לציבור .!
    סגור