בעולם

ממשלת הולנד תומכת בישראל במלחמה בעזה? התשובה המפתיעה נחשפת

בעיתונות ההולנדית פורסם על פרשייה בה לפי הטענות מספקת הממשלה חלקי חילוף לישראל והאשימו את ראש הממשלה מארק רוטה בהסתרת פשעי מלחמה שמבצעת ישראל באמצעות הרכיבים ההולנדים, מאז היחסים בממשלה התערערו
מערכת ice | 
F35 (צילום משרד הביטחון)
בעיתונות ההולנדית האשימו את ראש הממשלה מארק רוטה כי הוא מספק חלקי חילוף לישראל המבצעת בעזרתן פשעי מלחמה. מדובר ברכיבי חילוף בשביל הפעלת צי מטוס F-35. מאז התדרדרו היחסים בתוך הממשלה ההולנדית ואף זכו לכותרות בכלי התקשורת המקומיים.
הפרשה החלה מספר ימים בלבד לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל, אז פורסמו בעיתונות המקומית בהולנד הדלפות מצד גורמים בממשלת הולנד, בהם טענו כי ראש הממשלה רוטה מעוניין לספק לישראל חלקי חילוף עבור מטוסי F-35. אותם גורמים הזהירו מפני העברה כזו משום שכך הולנד תיחשב למדינה שלוקחת חלק בהפרות משמעותיות של החוקים ההומניטריים לגבי מלחמה".. 
הממשלה בראשותו של רוטה דחתה את האשמות על הסף וטענה כי היא לקחה בחשבון גם את זכותה של ישראל להגן על עצמה. למרות זאת המתנגדים לבקשה הישראלית לא הרימו ידיים ועתרו לבית דין מקומי בהאג בתחילת חודש דצמבר אך היא נדחתה מאחר וממשלת הולנד שקלה את כל האפשרויות שעמדו בפניה. החודש שוב הוגשה עתירה. רוטה עצמו שנשאר בשלטון עד להקמת ממשלה, לאחר הבירות בהן זכה מנהיג הימין הקיצוני וילדרס, נחשב לתומך ישראל גדול ואף קרא בפומבי לשחרור חטופים, אך גם למנוע הרג אזרחים חפים פשע ברצועת עזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה