בעולם

סעודיה תהפוך למרכז הטכנולוגי הגדול במזה"ת? זה מה שמתכננת הממלכה

פורום דאבוס שנפתח בשבוע שעבר הביא לבשורות גדולות במספר תחומים, אחד מהם הגיע מערב הסעודית שמנסה למצב את עצמה כמרכז טכנולוגי המבוסס על בינה מלאכותית ובכך לעבור את השכנה איחוד האמירויות
מערכת ice | 
מוחמד בן סלמאן (צילום shutterstock, freepik)
במשך שנים ארוכות הייתה איחוד האמירויות המרכז הטכנולוגי מבוסס בינה מלאכותית הגדול במזרח התיכון. השנה מעוניינת ערב הסעודית לגבור על שכנתה מדרום מזרח ולהפוך למעצמה של בינה מלאכותית במזר באזור. המשלחת הסעודית שהגיעה השנה לדאבוס מעוניינת ללמוד ולקחת חלק מאור הזרקורים של התחום וערכה נוכחות מרהיבה בעיר השוויצרית.
שר האוצר הסעודי מוחמד אל-ג’אדאן אמר בשולי הפורום כי הנפט צלל מ--70%, לטווח שבין 30% ל-35% מהתוצר המקומי הגולמי. לדבריו זהו דבר משמעותי והוסיף כי המדינה נפתחה גם למגזרים רבים אחרים כולל תיירות, טכנולוגיה ולוגיסטיקה.
הבירה ריאד מארחת פורום כלכלי עולמי מיוחד בחודש אפריל, לדבריו של אל-ג'אדאן, לממלכה יחסים טובים עם ארה"ב ועם סין, כך שהוא מקווה שיוכלו להתגבר על הפער התרבותי ולקיים את חזון 2030 של יורש העצר מוחמד בן סלמאן. הכלכלה הסעודית עלתה בתקופה האחרונה על טריליון הדולר בפעם הראשונה בתולדותיה, זאת כאשר הכלכלה של השכנה מהנסיכות עומדת על 500 מיליארד.
הממלכה הסעודית זורקת הרבה מאד כסף על פרויקטים המבוססים בינה מלאכותית, זאת במטרה להתקרב עוד יותר למערב ולהפוך למרכז טכנולוגי גדול במזר התיכון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה