בעולם

מיליוני שקלים לחמאס: נחשפה השיטה הכלכלית של ארגון הטרור

המלחמה הכלכלית בחמאס: מתחילת הלחימה, אנשים רבים מרחבי העולם תרמו קרוב ל-200 מיליון דולר לטובת סיוע הומניטרי לתושבי עזה. אך לפי תחקיר של הוושינגטון פוסט, רוב הכסף נכנס ישירות לחשבונות חמאס, ויועד לנשק ולמשכורות למחבלים

מערכת ice | 
עזה (צילום פלאש 90/ עבד רחים חטיב)
אמש (שבת), פרסם עיתון ה-"וושינגטון פוסט" תחקיר, לפיו חמאס משתמש בכספי תרומות כדי לשלם למחבלים, לחדש מלאי רקטות ולרכוש עוד נשק. גיוס ההמונים, שמבוצע לרוב  על ידי ארגוני צדקה לגיטימיים, הפך לאחד ממקורות ההכנסה החשובים ביותר עבור חמאס. 
בכיר לשעבר במשרד האוצר האמריקני אמר לעיתון: "יש צורך אדיר בעזה כרגע, וקל מאוד למישהו להעלות אתר באינטרנט עם תמונה של תינוק פצוע. זו הזדמנות אמתית עבורם לגייס תרומות לחמאס". כאמור, ארגון הטרור מנצל את המצב ההומינטרי הקשה בעזה, ובכך גורם להמונים לפתוח את כיסם. 
לא מדובר בשיטה חדשה, עוד בשנת 2011, האו"ם האשים בניסיון דומה את פקיסטן ואפגניסטן שגייסו כספים שהועברו לבסוף למנהיג אל-קאעידה, אוסאמה בן לאדן. לכן, בממשל האמריקני החליטו להטיל סנקציות על עמותות  שמנהלות קמפיינים לתמיכה בעזה.
עם זאת, חמאס מצא דרכים "מתוחכמות" להשיג את הכספים בין היתר בשימוש במטבעות קריפטוגרפיים. לפי דיווחים של גורמים כלכליים בארה"ב, מאז 2020 התבצעו יותר מ-300 עסקאות הכוללות העברה של מטבעות קריפטוגרפיים לחשבונות חמאס שזוהו כ"מטרות פוטנציאליים למימון טרור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה