בעולם

מחיר המתכת הזו צפוי לזנק ב-75% לפחות - זו הסיבה

מחירי הנחושת צפויים לזנק ביותר מ-75% במהלך השנתיים הקרובות. על פי דו"ח של BMI, נרשמה עלייה משמעותית בביקוש לנחושת, כתוצאה מהמעבר לאנרגיה ירוקה ומהירידה הצפויה בדולר האמריקאי
מערכת ice | 
נחושת (צילום shutterstock)
בעקבות הפרעות באספקת הכרייה, מחיר הנחושת צפוי לעלות במהלך השנתיים הקרובות. העלייה בביקוש, מושפעת מכמה היבטים, אשר ביניהם נכלל הדולר האמריקאי. על פי הדיווח, הדולר האמריקאי ישפיע על עליית מחירי הנחושת במחצית השנייה של שנת 2024.
על פי הדיווח של אתר CNBC האמריקאי, מחירי הנחושת צפויים לזנק ביותר מ-75% במהלך השנתיים הקרובות על רקע שיבושי אספקת כרייה וביקוש גבוה יותר למתכת, כתוצאה מהדחיפה לאנרגיה מתחדשת. על פי דו”ח של BMI, יחידת מחקר של Fitch Solutions, נרשמה עלייה משמעותית בביקוש לנחושת, בשל המעבר לאנרגיה ירוקה ובשל הירידה הצפויה בדולר האמריקאי.
 
דו”ח שפורסם בדצמבר, בנק ההשקעות "הפדרל ריזרב", חזה כי יעדי האנרגיה המתחדשת הגבוהים, יגדילו את הביקוש לנחושת ב-4.2 מיליון טון נוספים עד שנת 2030 . אותה תוצאה, תביא לעליית מחירי הנחושת ל-15,000 דולר לטון, בשנת 2025. מדובר בשיא משמעותי, בשנה שעברה מחירי הנחושת הסתכמו ב-10,730 דולר לטון.
על פי נתוני BMI, צ'ילה ופרו נחשבות למדינות העשירות בנחושת וליתיום. אותן מדינות צפויות ליהנות מהשקעות מוגברות ומביקוש גבוה לייצוא. על פי הנתונים שפרסמה BMI, צ’ילה מחזיקה בסביבות 21% ממאגרי הנחושת העולמיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה