בעולם

רעידת אדמה בעוצמה 7.6 ביפן: חשש מגלי צונאמי בגובה 5 מטרים

גלים בגובה מטר החלו להגיע בדקות האחרונות לחופי יפן לאחר שרעידת אדמה בעוצמה 7.6 לפי סולם מגניטודה בעומק של 10 ק"מ הורגשה באי המרכזי הונשו, כשמספר דקות לאחר מכן הורגשה רעידת משנה בעוצמה של 6.4
מערכת ice | 
רעידת אדמה (צילום shutterstock)
בשעתיים האחרונות הורגשו שתי רעידות אדמה באי הונשו ביפן, הראשונה בעוצמה של 7.6 לפי סולם מגניטודה ומספר דקות לאחריה רעידת משנה בעוצמה של 6.4. הרעידה הראשונה והחזקה מביניהן הייתה בעומק נמוך של 10 ק"מ ולכן יצאה התרעה של צונאמי בכל האי. בסביבות השעה 11:30 הגיעו גלים ראשונים בגובה של מטר, כאשר הצפי הוא לגלים בגובה 5 מטרים בשעות הקרובות.
המכון הגיאולוגי של ארה"ב הזהיר כי ככל שהיום יתקדם כך הצפי שיגיעו גלי צונאמי גבוהים יותר ויסכנו את המוקדים שבמרחק 300 ק"מ ממקום הרעידה. בעיקר במחוז אישיקאווה. הרשויות במדינה קראו לתושבים להימלט בהקדם מהמקומות המסוכנים ולעלות לראשי מבנים. מחברות החשמל ביפן נמסר כי עד כה לא נמסר על נזק שנגרם לפעילותם של המתקנים הגרעיניים במדינה.
כזכור רעש האדמה הכי חזק שהיכה ביפן והיה בין החזקים שתועדו בהיסטוריה אירע במרץ 2011, אז אותה רעידה הייתה בעוצמה של 9 לפי סולם ריכטר וגרמה למותם של יותר מ-20 אלף תושבים ששהו בסמוך למיקום. בנוסף לכך עוצמת הרעידה פגעה גם בכורים שנפגעו. אסון זה בפוקושימה החשב לאסון הגרעיני הגדול ביותר מאז 1986.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה