בעולם

שמו את השואה מאחור? גידול עצום במספר היהודים בפולין

לקראת הבחירות לפרלמנט הפולני, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה מפרסמת את תוצאות מפקד האוכלוסין שמביא עמו נתון שיא, ולראשונה מאז השואה, חלה עליה דרמטית במספר היהודים במדינה 
מערכת ice | 
צילום pixabay
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בפולין פרסמה לאחרונה את "מפקד האוכלוסין הלאומי" ומהנתונים עולה כי נכון לעכשיו, מתגוררים בפולין קרוב ל-17 אלף איש שמזדהים כיהודים. נתון זה מהווה עלייה דרמטית מבחינת המספרים ומבחינת המוכנות של יהודי פולין להודות ביהדותם בציבור. 
לפני השואה, הקהילה היהודית בפולין מנתה 3.3 מיליון בני אדם ובמהלך השואה קרוב ל-90% ממנה הושמד. אחרי המלחמה, חלק מן היהודים שבחרו להישאר בפולין נמנעו מלהציג עצמם כיהודים מחשש ששכניהם הפולנים יפגעו בהם.
במפקד האוכלוסין הקודם, שנערך בשנת 2011, נמצא כי רק 7,500 אזרחים בחרו להגדיר עצמם כיהודים ומתוכם 78% בחרו להגדיר את יהדותם כזהות שניה לאחר הפולנית. לעומת זאת, בסקר הנוכחי מחצית מאלה שהגדירו עצמם יהודים רשמו את זהותם היהודית כראשונה בחשיבותה.
בסך הכול, במהלך העשור האחרון חלה עלייה של יותר מ-220% באזרחי פולין המגדירים עצמם כיהודים ועל פי הערכות, מספר היהודית האמיתי במדינה גבוה פי כמה. בשנים האחרונות גוברת התופעה של פולנים שמגלים את שורשיהם היהודיים ומאמצים אותם. לפי גורמים בקהילה היהודית בפולין, מספר היהודים האמיתי בפולין עומד על 50 אלף ואף יותר.
לצד העלייה הדרמטית במספר היהודים בפולין, רבים בקהילה היהודית מביעים חשש מפני העתיד. בעוד שבועיים יתקיימו בחירות לפרלמנט הפולני ואחת המפלגות שמתמודדת בבחירות היא מפלגת "קונפדרציה", שחברים בה גם אנשים מהימין הקיצוני והאנטישמי.
מפלגה זו יכולה להפוך ללשון המאזניים לאחר הבחירות ובקהילה היהודית חוששים כי הדבר עלול להביא גל נוסף של אנטישמיות. כחלק מפעילות השגרירות בפולין והדגשת חשיבות הזהות היהודית, הוצבה השנה לראשונה סוכה בחצר שגרירות ישראל בוורשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה