בעולם

ביידן על נורמליזציה בין ישראל וסעודיה: "ייתכן שיש התקדמות"

על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", הסעודים ידרשו צעדים משמעותיים מישראל עבור הפלסטינים וכי בכירים אמריקנים בחנו את האפשרות של ממשלת אחדות, על מנת לאשר כל דרישה אפשרית שתעזור לקדם את ההסכם
מערכת ice | 
מוחמד בן סלמאן, ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock, unsplash, ויקיפדיה-Kremlin.ru)
על רקע דיווחים של מאמצים אמריקנים להגיע להסכם עם סעודיה, שיכלול נורמליזציה עם ישראל, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי "ייתכן שיש התקדמות בהסכם בין המדינות".
על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", בכירים אמריקנים הביעו לעמיתם הישראלים כי השיחות בבירה ג'דה התנהלו בצורה טובה, ואף הביעו "אופטימיות זהירה" להצלחת התהליך. הדיווח מגיע לאחר ביקור שני של ג'ק סוליבן, היועץ האמריקני לביטחון לאומי, במדינה בשלושה חודשים. 
"בעוד שבממשל ביידן לא היו בתחילה אופטימיים במיוחד בנוגע לסיכויי המשא ומתן להתקרבות ישראלית-סעודית, במהלך ביקור סאליבן בסעודיה בחודש מאי הביע יורש העצר מוחמד בן סלמאן נכונות לקדם את העסקה", נאמר בדיווח. 
יש לציין כי השיחות בין סעודיה לארה"ב הם קודם כל ניסיון להגיע להסכם בין שני המדינות, כאשר נורמליזציה עם ישראל יכולה להיכלל בהמשך. ריאד מצידה דורשת מוושינגטון לחתום על בירת ביטחונית שבדומה לנאט"ו, תחייב את ארצות הברית להגן על סעודיה, בנוסף לאישור להתחיל בתוכנית גרעין אזרחית.
מבחינת הדרישות של סעודיה כלפי ישראל, בכירים ישראלים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי המלך סלמאן, אחרי שהחליט להתערב באופן יותר אקטיבי בשיחות, ידרוש שהמו"מ יכלול צעדים ברורים כלפי הפלסטינים, וכי הסעודים לא יסתפקו בהבטחה של לא לספח שטחים ביהודה ושומרון. "במקום זאת, הם ידרשו פעולה משמעותית בשטח", דווח בניו יורק טיימס.
בנוסף נאמר כי לאור העובדה כי כל וויתור משמעותי עבור הפלסטינים יסכן את קיום הממשלה, בכירים אמריקנים בחנו את האפשרות של הקמת ממשלת אחדות על מנת לאשר הדרישות של הסעודים. דווח כי למרות התנגדותם הנחרצת לשבת עם נתניהו, גורמים באופוזיציה הראו נכונות למהלך כזה אם המשמעות היא נורמליזציה עם סעודיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה